וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבילת 7 המגה תחכה

ערן גבאי

7.11.2007 / 17:47

בית המשפט הוציא צו מניעה לבאנדל כבלים-נטוויז'ן לחבילת 7 מגה; גורמים בחברות: זו קנטרנות

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום צו מניעה להסכם הבאנדל (שותפות באספקת אינטרנט) של חברת הכבלים HOT ושל חברת נטוויז'ן-ברק. השבוע יצאה נטוויז'ן בקמפיין לחבילת 7 מגה עם הכבלים. HOT לא יכולה היתה לצאת עם מהלך דומה גם מול בזק בינלאומי וקווי זהב, זאת מפאת איחוד מערכות הבילינג שלה, ועל כן ביקשה מהן הפוגה של 3 שבועות לפני שתפתח גם מולן באנדל דומה.

צו המניעה שהתקבל היום ניתן לבקשת בזק בינלאומי, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי לוי, איל בליזובסקי ואיתן ורדי ממשרד לוי-מי-דן ושות'. הצו הוא עד למועד בו תשווק HOT חבילות דומות בתנאים שווים גם בשיתוף בזק בינלאומי. בבזק בינלאומי אומרים כי חבילות אלו הושקו בינתיים על ידי HOT באופן בלעדי עם נטוויז'ן, בניגוד גמור להוראות רישיונה ולקביעה מפורשת של משרד התקשורת בנושא.

"בדרך זו התערבה HOT באופן בוטה בתחרות בשוק ספקי הגישה לאינטרנט וחסמה בפני לקוחותיה המעוניינים ברכישת חבילות אלו את האפשרות לבחור בבזק בינלאומי כספק הגישה. בכך, פגעה HOT הלכה למעשה בלקוחותיה ובחופש הבחירה שלהם. מהלך זה של HOT נעשה בחוסר תום לב מופגן, שהרי כנגד HOT כבר עומדת היום תביעת נזיקית בסך 23.2 מיליון שקל שהוגשה על ידי בזק בינלאומי, בעקבות קביעת משרד התקשורת כי HOT הפרה את הוראות רישיונה לאחר שבמשך שנתיים סירבה לאפשר למנוייה להתקשר בחבילות באנדל (חבילות הכוללת תשתית וגישה) עם בזק בינלאומי", אומרים בבזק בינלאומי.

בנטוויז'ן אמורים היו לדעת מכך, אך העדיפו להקדים את המתחרים בקמפיין הייחודי של 7 מגה, שייעצר כעת כאמור. בקרב החברות הכבלים ונטוויז'ן יש מי שאומרים כי זו קנטרנות לשמה, וכי עצירת המהלך כעת אינה צפויה לפגוע בהן. כיום, על פי גורמים בענף, רק 7% מכלל מכירות האינטרנט בישראל הן במבנה של באנדל (תשתית+ספק), זאת מכיוון ששוק האינטרנט בישראל רווי (שלישי בעלום במונחי שיעור חדירה) ועל כן הוא ברובו שוק של שדרוגים.

חברת הכבלים העלתה את מהירות הגלישה בישראל, דווקא שבוע אחרי שבזק שיווקה חבילה נמוכה יותר של 4 מגה. המטרה של חברת הכבלים כפולה: מצד אחד היא רוצה להגדיל את הפער מבזק ולשמש כחברה שקובעת את החדשנות בתחום קישוריות התשתית באינטרנט; מצד שני, ואולי חשוב מכך, הכבלים מנסים לנצל את העובדה שבזק, בתשתית הנוכחית שלה, מוגבלת לספק רוחבי פס גבוהים (עד 5 מגה) רק לכ-60% ממנוייה.

בזק מעוניינת אומנם בשדרוג רשת התקשורת שלה לרשת IP מלאה, במסגרת הקמת רשת NGN (רשת הדור הבא) - אך מצפה להקלות רגולטוריות לפני שתתחייב להשקעה שעויה להגיע לרמה של כ-500 מיליון דולר. החבילה החדשה של הכבלים כוללת מהירות הורדת קבצים (Download) של 7 מגה ביט בשנייה, ומהירות העלאת קבצים (upload) של 700 קילו ביט בשנייה. בכבלים אומרים כי השקת המהירות החדשה באה לתת מענה לגולשים "כבדים" המשתמשים ברשת לצורך העברת קבצים גדולים ומשחקי רשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully