וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הצעת חוק זכויות הפליט

7.11.2007 / 15:54

הכנסת דחתה את החוק, שהיה אמור להסדיר את אופן הטיפול בפליטים. פינס: אם נפנה גב לבעיה, נפגע בערך מוסרי ויהודי עליון

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעת חוק זכויות הפליט, ברוב של 27 מול 13. הצעת החוק הציעה להסדיר לראשונה מאז הוקמה המדינה את מעמדם של הפליטים ואת הדאגה לצרכיהם ההומניטריים. אולם, כבר ביום ראשון החליטה וועדת השרים לחקיקה של הממשלה להתנגד להצעה. "אין זה נכון לקדם חקיקה בנושא זה לפני סיום עבודתה של הוועדה בראשותו של יעקב גנות בנושא הפליטים והגשת מסקנותיה", נאמר בישיבת הוועדה.

"כשיש בני אדם שמדינת ישראל היא מפלטם ותקוותם היחידה, עלינו לסייע להם. אם נפנה את גבינו לבעיית הפליטים, אנו פוגעים בערך מוסרי ויהודי מן המעלה הראשונה", אמר היום ח"כ אופיר פינס (העבודה). פינס יזם יחד עם ח"כ דב חנין (חד"ש) את הצעת החוק. "איננו יכולים להסתגר בדל"ת אמותינו ולטמון את ראשינו בחול. בעבר, ידע מנחם בגין לקלוט פליטים בישראל, והדבר הביא לנו יוקרה רבה בעולם."

ח"כ חנין אמר, כי "התנגדות הממשלה להצעת החוק חושפת את התהום הפעורה בין הבטחות הממשלה לנהוג בפליטים ברחמנות לבין המציאות היומיומית של הגירוש, המאסר והמצוקה שהממשלה גוזרת על הפליטים המגיעים לישראל".

ח"כ רן כהן, אשר הציג הצעת חוק דומה שהוצמדה לזו של פינס וחנין, אמר ש"מדינת ישראל הוקמה על ידי פליטים וניצולים. אין אדם אחד בישראל שיכול לגלות אטימות לבעיה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully