וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולסטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

6.11.2007 / 23:27

המדדים טיפסו בכ-1%. סיטי נפלה ב-2% והשלימה התרסקות של 16% בארבעה ימי מסחר

לאחר הירידות המתונות מאמש התנהל המסחר בוול סטריט בעליות, על רקע הערכות כי הבנק הפדראלי יוסיף במגמת הפחתות הריבית. נראה כי לפחות באופן זמני, מעדיפים המשקיעים להותיר מאחור את החששות מהשפעת משבר הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעיתיים) על הכלכלה האמריקאית, וממשיכים להתעלם מחולשת הדולר, וממחירי שיא בשווקי הסחורות של הנפט והזהב.

העליות התחזקו בשעת המסחר האחרונה ובסיכום היום הוסיף מדד נאסד"ק 1.1% ל-2,825 נקודות, ומדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.9% ל-13,665 נקודות. מדד S&P500 עלה ב-1.2% ל-1,520 נקודות.

החולשה של הימים האחרונים בשוק מחזקת בארה"ב את ההערכות, כי בחודש הבא ימשיך הבנק הפדרלי המרכזי להוריד את הריבית הפדרלית לטווח הקצר, במטרה לתמוך בהמשך הצמיחה הכלכלית. המסחר בחוזים על הריבית בבורסת שיקאגו משקף כעת סבירות גבוהה יחסית של 50% להפחתת ריבית שלישית במספר כבר בפגישה הקרובה של ועדת השוק הפתוח הפדרלית בדצמבר.

עננה נוספת הנוגעת לחולשת השוק האמריקאי נדפה מפיו של יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן. גריספאן אמר היום במהלך ביקור בטוקיו כי מחירי הבתים הנופלים בארה"ב, לצד העלייה החדה במלאי הבתים המוצעים למכירה בשוק הדיור, מציבים "סכנה משמעותית" למיתון בארה"ב, על רקע ההחרפה המתמשכת במשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים. דבריו תומכים אף הם באפשרות להמשך הורדות הריבית. נראה כי גרינספאן, שלא מפסיק לנפק כותרות, ככל הנראה מתוך רצון עז להמשיך ולפרסם את ספרו שיצא לאור לאחרונה, משנה את דעתו מדי כמה ימים באשר לסיכוייה של ארה"ב להיכנס למיתון.

בתגובה להערכות על הורדת ריבית נוספת ובעקבות החששות מפני האטה כלכלית חריפה בארה"ב, נפל היום הדולר לשפל של כל הזמנים מול היורו - 1.4566 דולר ליורו.

אתמול רשמו המדדים ירידות מתונות של עד 0.5%, לאחר שהבנק הגדול בארה"ב, סיטי (לשעבר סיטיגרופ), הודיע כי הוא צפוי למחוק עוד 11 מיליארד דולר מערך נכסיו, בגין הפסדים שרשם בשוק הסאבפריים. הצרות נמשכו גם היום: בכירים בסיטי אמרו כי השלכות משבר האשראי יורגשו עד אמצע 2008 ובמקביל נודע כי הבנק הזרים מימון חירום של 7.6 מיליארד דולר לקרנות שלו. מניית סיטי נפלה בכ-2.3% נוספים ל-35.1 דולר, והשלימה צניחה של כ-16% בארבעה ימי מסחר וקריסה של כ-27% מאז ה-11 באוקטובר, אז נסחרה המניה במחיר 47.7 דולר. מניית מורגן סטנלי, בנק ההשקעות השני בגודלו בארה"ב, איבדה 1.9%. בנק ההשקעות עשוי לרשום מחיקות ערך נוספות בסך 6 מיליארד דולר - כך העריך אנליסט בחברת המחקר והשירותים הפיננסים פוקס-פיט קלטון קוצ'רן קרוניה וולר. זאת על רקע ירידת ערך של משכנתאות וניירות ערך מגובות משכנתאות.

בזירת האנרגיה מחיר הנפט הגולמי זינק בכ-3% במהלך יום המסחר ונסגר במחיר של 96.62 דולר לחבית. זאת על רקע היחלשות הדולר, חששות מפני ירידה במלאים בארה"ב והפסקת הייצור בים הצפוני בעקבות סופה שצפויה לפגוע באזור.

אצל הישראליות טיפסה אודיוקודס בכ-4.5% על רקע פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השלישי. אודיוקודס, המפתחת מוצרים לטלפוניה באינטרנט (VoIP), דיווחה על גידול של 0.7% בהכנסות ל-40.4 מיליון דולר ועל רווח נקי של 225 אלף דולר.

ללא הוצאות על אופציות והפחתות חד פעמיות הקשורות לרכישת חברת CTI בריבוע, הסתכם הרווח המתואם ב-6 סנטים למניה - גבוה בסנט אחד למניה מהתחזית הממוצעת בשוק.

וולטייר התממשה ב-2.1% לאחר שעלתה אמש ב-4.3%. החברה עברה לרווחיות ברבעון השלישי בסיוע זינוק של 88% בהכנסות ל-15.5 מיליון דולר. בתגובה לתוצאות, חזר בנק ההשקעות מריל לינץ' על המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 9 דולרים.

חברת שירותי הבילינג הקטנה, מאינד, דיווחה על גידול של 35% ברווח הנקי ל-955 אלף דולר, וזאת למרות ירידה של 13% בהכנסות ל-4 מיליון דולר. במאינד ציינו, כי ברבעון הרביעי צפויות ההכנסות לצמוח ל-5.4 מיליון דולר - והמניה הגיבה בזינוק של 5.3%.

נובה מכשירי מדידה רשמה ברבעון השלישי צמיחה של 11% ל-13.9 מיליון דולר ועל הפסד של כ-3.7 מיליון דולר, שנגרם כתוצאה מהפחת בגין רכישת הייפרנקס. בניכוי ההפחתות רשמה החברה רווח של 0.5 מיליון דולר. מנייתה כבר קרסה ב-21%, אולם בסיום התאוששה והוסיפה 1%.

טאואר נסחרה ללא שינוי לאחר שהכנסותיה גדלו ברבעון השלישי ב-10% לעומת הרבעון המקביל ל-56.6 מיליון דולר, אולם ירדו בהשוואה לרבעון השני. עם זאת, ברבעון הרביעי כבר צופה החברה חזרה למסלול הצמיחה העקבית בשורה העליונה עם הכנסות של 65-61 מיליון דולר, שישקפו גידול של 17%-10% לעומת הרבעון הרביעי של 2006.

גם אורכית פרסמה את תוצאותיה הרבעוניות, וכרגיל הבטיחה החברה התקדמות במחיפוש אחר לקוחות חדשים לציוד התקשורת שהיא מייצרת, אך המניה ירדה 1.1%. לאחר הסגירה יצטרפו אליה גם וראז ואורמת טכנולוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully