וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התקליטים EMI תפטר אמנים עצלנים

סוכנויות הידיעות

4.11.2007 / 9:43

במזכר פנימי לעובדי החברה, איים הבוס החדש גאי הנדס כי חברת התקליטים תפטר אמנים שאינם פרודוקטיביים. בחברה חתומים רובי וויליאמס וקיילי מינוג

EMI, חברת התקליטים השלישית בגודלה בעולם שנרכשה באוגוסט על ידי חברת ההשקעות הפרטית 'טרה פירמה' של מומחה ההשקעות הממונפות הבריטי גאי הנדס, תפטר אמנים שאינם פרודוקטיביים. כך איים הנדס במזכר לעובדי החברה.

EMI, שעל האמנים החתומים אצלה נמנים בין היתר רובי וויליאמס וקיילי מינוג, הסכימה להצעת רכש בסך 2.4 מיליארד ליש"ט (4.7 מיליארד דולר) במזומן שקיבלה מטרה פירמה באוגוסט. הצעתה של טרה פירמה העריכה את EMI בשווי של 3.2 מיליארד ליש"ט, כולל חוב.

במזכר פנימי לעובדי החברה, איים הנדס בסוף השבוע לשחרר אמנים שאינם פרודוקטיביים מספיק מחוזיהם היוקרתיים, כמו גם אמנים שמכירות התקליטים שלהם ירודות. "אני רואה צורך בשינוי יסודי בדרך שבה אנחנו מתנהלים בעסקי המוזיקה ובדרך שבה אנו מתייחסים למשולש צרכן-אמן-EMI", כתב הנדס במזכר, שהגיע לידי ה"פייננשל טיימס".

עוד במזכר, האשים הנדס את ההתמקדות התקשורתית בכספים שמקבלים האמנים במקום במכירות אלבומיהם, וכתב כי על תעשיית המוזיקה להתמקד במידה שבה פועלים האמנים לטובת הלייבל, במקום באופן שבו פועל הלייבל עבורם. בניגוד לתעשיית הפיננסים, אליה מורגל הנדס, בתעשיית המוזיקה מקבלים אמנים רבים מקדמות נדיבות ללא קשר למידת ההצלחה של האלבומים עליהם הם חתומים.

"התקשורת מדווחת על מה שלייבלים מציעים לאמנים ולצרכן, אבל אף אחד לא מדבר על זה שאמנים צריכים לעבוד עם חברת התקליטים שלהם. למרות שאמנים רבים משקיעים הרבה זמן בשיתוף פעולה עם חברת התקליטים כדי לקדם ולשפר את המוזיקה שלהם, אחרים מעדיפים להתמקד בניהול משאים ומתנים על מקדמות מקסימליות, שלעיתים קרובות גם לא מחזירות את ההשקעה", כתב הנדס.

הנדס לא הזכיר אמנים ספציפיים מבין הרבים שחתומים ב-EMI, בהם גם הרולינג סטונס, אך שיחרר איום מרומז כלפי הלהקות והזמרים שמכירות תקליטיהם היו מאכזבות לאחרונה וכתב כי "כאשר EMI תחזיק במוצרים והשירותים הטובים ביותר בתעשיית המוסיקה, היא תרגיש חופשית לבחור עם אילו אמנים היא מעוניינת לשתף פעולה ולעבוד".

בדומה לשאר חברות התקליטים, גם EMI נפגעה מהמגמה ההולכת וגוברת של הורדות מוזיקה באינטרנט ומירידה במספר התקליטים החדשים של אמנים פופולריים. בתחילת השנה הכריזה EMI על תוכנית ארגון מחדש מהפכנית, אשר גררה קיצוץ של מאות משרות באירופה וארה"ב. במאי, דיווחה EMI כי רשמה הפסד של 260 מיליון ליש"ט בשנת הכספים האחרונה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully