וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף גרשון: שלם עם תפקודי במלחמה

ספי קרופסקי

1.11.2007 / 13:03

בעדותו בפני ועדת וינוגרד שהותרה לפרסום, הודה אלוף פיקוד העורף כי "נחשפו ליקויים בארגון, בין הזרועות ובין ארגונים"

"אני שלם עם עצמי ביחס להכנות של פיקוד העורף למלחמה שחווינו, כמו גם עם העשייה של הפיקוד בזמן המלחמה", כך אמר בעדותו בפני ועדת וינוגרד אלוף פיקוד העורף יצחק (ג'רי) גרשון. עדותו של גרשון הותרה היום (חמישי) לפרסום.

גרשון סיפר על הרגע בו הבין כי העורף נמצא במצוקה אמיתית עם תחילת המלחמה. "אני אומר למנכ"ל משרד הפנים - 'תשים לב, יש מאות אלפי אזרחים עכשיו מתרוצצים, המאהל הזה שבנו בדרום זה כולה 4,000 אנשים'", חזר גרשון על דבריו, "'תקימו מוקד שהאזרחים האלה יפנו אליכם ויקבלו מענה. הרי באמת תוכניות הפינוי היו ל-25 אלף אנשים'".

בהתייחס לנהירת התושבים מהצפון למרכז, ציין גרשון כי "זה קרה במלחמת המפרץ הראשונה וזה קורה תמיד", אמר, "זה עולה גם בדיון (ישיבות המטכ"ל ס.ק.), האם לעשות פינוי ייזום, ואני אומר שלא כדאי להתערב במהלכים של האזרח בשלבים הראשונים".

"פעלנו מתוך כוונות טהורות"

לפי גרשון, תחומי האחריות שלו הם אחרים. "אם חלילה יקרוס בניין ויהיו מאות נפגעים, בזה אני אמור לטפל. אני אמור להנחות את האוכלוסייה מה לעשות כדי להתגונן, אני מוציא צוותים לשטח לכל מקום שנופל טיל".

גרשון הוסיף כי היחס למלחמה היה שונה מזה שהצטייר על ידי התקשורת. "מה שעשינו נעשה מתוך כוונות טהורות של דאגה אמיתית וטהורה לביטחונם ושלומם של אזרחי מדינת ישראל", אמר. עם זאת אלוף הפיקוד לא התכחש "לעובדה שנחשפו ליקויים בארגון, בין הזרועות ובין ארגונים".

ביחס לתקשורת אמר גרשון לחברי הוועדה, כי אין לו טענות ישירות, "אבל גם התקשורת היא מרכיב שמשפיע על רמת החוסן הלאומי במלחמה", ציין, "אם אתה יוצא למאבק, אתה רוצה שהתקשורת תשרת אותך, ולא את האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully