וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל היום עדיין מתקשה למכור מודעות

עדי דברת

1.11.2007 / 8:04

בחברות המדיה מחכים ל-TGI. בכיר בתחום רכש המדיה: "המחיר לעמוד הוא כ-20 אלף שקל - בערך כמו ב'מעריב'"

שלושה חודשים חלפו מאז השקת "ישראל היום", והמפרסמים עדיין לא ששים לפרסם בחינמון הטוען לתפוצה נרחבת. "ישראל היום" הצהיר כי בחודש הראשון יפורסמו רק מודעות של עמותות וארגונים ללא מטרת רווח, וכך היה. ואולם, מאז עברו כחודשיים, וסקירת דפי העיתון מעלה כי המצב לא השתנה בהרבה.

חברת המדיה הראשונה שפרסמה בעיתון היא מדיה קום, מבית אדלר חומסקי & ורשבסקי וגלר-נסיס. לא מדובר בנתון מפתיע, שכן איתן סגל, המשמש סמנכ"ל מסחרי של "ישראל היום", שימש בשנה האחרונה סמנכ"ל האחראי על תחום העיתונות במדיה קום. עם זאת, דפדוף בעמודי העיתון מגלה כי גם זו לא מפרסמת בו באופן נרחב. חברת מדיה נוספת שלקוחותיה מפרסמים ב"ישראל היום" היא יונייטד.

חברות מדיה אחרות אמרו ל-TheMarker כי עדיין לא התחילו לעבוד עם העיתון החדש. "העיתון מופץ ובהחלט רואים אותו, אך עדיין לא פירסמנו בו. קיים משא ומתן בנוגע למספר לקוחות שלנו, ואני בטוח שברגע שייצא ה-TGI מצבו ישתנה לטובה", אומר רוני ארן, מנכ"ל חברת המדיה TMF.

"שיטת הפרו-בונו שבה נקט העיתון בהתחלה יצאה בסוף נגדו", אומר גורם בכיר בענף המדיה ומסביר: "בזמן ש'ישראל היום' פירסם עמותות וארגונים, המפרסמים הבינו שהם יכולים להסתדר בלעדיו. עכשיו זה הזמן שבו הם צריכים לפעול: המפרסמים וחברות המדיה מתחילים לחשוב על ההסכמים שלהם לשנה הקרובה, ובינתיים אין להם שום סיבה ללכת אל 'ישראל היום'".

פרט חשוב נוסף שגורם לחברות המדיה, לטענתן, לא לפרסם ב"ישראל היום", הוא המחירים הגבוהים שהעיתון דורש: "המחיר לעמוד הוא כ-20 אלף שקל. זה בערך אותו המחיר ש'מעריב' מבקשים. מה שהם שוכחים זה שאי אפשר להשוות איכות של תפוצה חינמית לאיכות תפוצה נמכרת, כשאנשים משלמים כסף עבור העיתון", אומר גורם בכיר אחר.

גורמים המקורבים ל"ישראל היום" הסבירו כי הסיבה לפרסום המועט בעיתון היא עיתוי הבדיקה: "למפרסמים יש תמריץ לפרסם עד סוף השנה באותם העיתונים שבהם פירסמו במהלכה בשביל לקבל בונוסים. לישראל היום יש קו ברור בנושא המחירים, ואין לו בעיה אם המפרסמים לא יפרסמו בעיתון עד סוף השנה. העיתון מודפס ב-250 אלף עותקים והוא באיכות גבוהה. אני מניח שהמצב ישתנה ברגע שיתפרסם ה-TGI הבא והחלון של הבונוסים ייסגר".

מ"ישראל היום" לא נתקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully