וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים דחו הצעת בר-און לסיום השביתה

31.10.2007 / 20:52

האוצר הציע למורים תוספת שכר של 5% במשך שלוש שנים, אך הנהלת הארגון סירבה. עדי אלדר הודיע על סיום תפקידו כמגשר בין המורים לאוצר

ארגון המורים העל יסודיים דחה הערב (רביעי) את הצעת הפשרה של משרד האוצר והודיע כי בכוונתו להמשיך להשבית את הלימודים בבתי הספר. האוצר הציע למורים תוספת שכר של 5% שתיפרס על תקופה של שלוש שנים. רן ארז,יו"ר ארגון המורים, נפגש הבוקר עם שר האוצר רוני בר-און בירושלים, ולאחר מכן הציג את ההצעה להנהלת הארגון, שדנה בהצעה והחליטה לדחות אותה. כתוצאה מכך, השביתה בתיכונים תימשך גם מחר ותיכנס ליומה ה-20.

בתוך כך, יו"ר מרכז השלטון המקומי עדי אלדר הודיע הערב כי הוא מסיים את תפקידו כמגשר בין ארגון המורים לבין משרדי החינוך והאוצר. לדבריו, תפקידו כמגשר הסתיים לאחר שיו"ר ארגון המורים רן ארז סרב להצעת הגישור של שר האוצר רוני בר-און. אלדר הזהיר, כי לנוכח סכנה של פגיעה בבגרויות אין מנוס מלפנות למסגרת אחרת לסיום השביתה. בקול ישראל דווח, כי במרכז השלטון המקומי ובמשרד האוצר שוקלים לפנות מחר לבית הדין הארצי לעבודה במטרה להוציא צווי מניעה למורים השובתים.

ב"הארץ" דווח, כי רן ארז אמר שהצעת האוצר מוכיחה שהממשלה אינה רצינית במו"מ שהיא מנהלת עם המורים. לדבריו, "לא נחזור לעבודה בשביל 5% תוספת שכר, שיתפרסו על פני כמה שנים. יצא המרצע מהשק: הממשלה לא מעוניינת בשיפור מערכת החינוך".

משרדי האוצר והחינוך מסרו הערב, בהודעה מטעמם "אנו מצרים על כך, שארגון המורים בחר לדחות גם את ההצעה שהונחה בפניו היום לניהול משא ומתן ענייני. הצעה זו ניתנה מתוך אחריות כוללת כלפי מערכת החינוך, ציבור ההורים והתלמידים ומתוך אמונה כי גם ארגון המורים שותף לאחריות זו וכי ברצונו להביא לסיום השביתה". ההודעה התייחסה גם לדחיית תוספת השכר שהוצעה למורים: "משרדי האוצר והחינוך מאמינים כי רפורמה בבתי הספר העל יסודיים הינה המענה הנכון שיוביל לשיפור מעמדו של המורה ולשיפור מערכת החינוך כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully