וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים האבודים של צ'אד

31.10.2007 / 18:59

עמותה מצרפת מואשמת בנסיון לחטוף לאירופה 103 ילדים. הפרשיה, שעוררה בצ'אד זעם רב, עלולה להסלים למשבר דיפלומטי

מאות בני אדם הפגינו היום (רביעי) ב[[צ'אד]] תחת הסיסמה "לא לסחר העבדים, לא לחטיפת ילדים". המפגינים מחו נגד עמותה צרפתית, הנאשמת בכך שניסתה לחטוף ילדים אפריקנים. בתוך כך פתחה [[צרפת]] בניסיונות דיפלומטים למנוע סכסוך בינלאומי עם המושבה הצרפתית לשעבר.

ההפגנה התקיימה מחוץ לבית המושל בעיירה המזרחית אבצ'ה, במקום בו תשעה אזרחים צרפתים ושבעה ספרדים נעצרו בשבוע שעבר, בעת שניסו להטיס 103 ילדים אל מחוץ לצ'אד. העצורים חברים בעמותה שנקראת "הקשת של זואי", שעל פי הצהרותיה מעוניינת להעביר יתומים בגילאי 3-10 מחבל דרפור שבסודן למשפחות באירופה.

אולם, גורמים רשמיים באו"ם ובצרפת אומרים שנראה, כי ילדים רבים הם בכלל מצ'אד, ואינם יתומים."אנחנו לא יכולים לקבל גילוי כזה של ברבריות ושל ונדליזם", אמר אחד המפגינים "בין אם מדובר במאה השמינית או במאה העשרים, אסור שיהיו מעשים כאלו באפריקה".

המקרה, שעורר זעם רב בצ'אד, גרם לכך שאנשים רבים באזור הגבול עם סודן החלו לחקור ולפקפק במניעים של קבוצות הסיוע שנמצאות במקום ועובדות עם הפליטים מדרפור. במזרח צ'אד שוהים כ-230 אלף פליטים סודנים מדרפור. משפחות מאזור שילדיהם נעלמו, הגיעו אל בית היתומים שבו הוחזקו 103 הילדים שעל פי החשדות נחטפו, בתקווה למצוא שם את ילדיהם האבודים.

התקרית יצרה מבוכה עבור צרפת, שרואה בצ'אד תחת הנהגתו של הנשיא אידריס דבי, בעלת ברית וותיקה. "יש כמה בעיות עם העמותה הזו", הגיב הנשיא ניקולס סרקוזי על הפרשה. "מדוע הם פועלים בניגוד לחוק, ומהו המניע שלהם?" הוא תהה, אך הוסיף כי הוא ידבר נשיא צ'אד כדי "להפנות את תשומת ליבו לעקרון שבו נאשם הוא חף מפשע עד אשר הוכח אחרת". סרקוזי רמז לכך שהוא מעוניין שהאזרחים הצרפתים יועברו לצרפת כדי לעמוד שם לדין, אך לא נימק מדוע הוא חפץ בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully