וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החינוך הרע של אופרה ווינפרי

31.10.2007 / 18:39

המשטרה בדרום אפריקה תחקור טענות לפיהן, מדריכות בפנימיה היוקרתית, שייסדה מנחת הטלוויזיה, נהגו באלימות כלפי התלמידות

המשטרה בדרום אפריקה פתחה בחקירת הטענות להתעללות המתרחשת לכאורה בין כתלי בית הספר שייסדה מנחת הטלוויזיה האמריקאית אופרה ווינפרי. ווינפרי ייסדה את האקדמיה למנהיגות לנערות, פנימייה לבנות בלבד.

על פי הדיווח בעיתון דרום אפריקאי, אחת המדריכות בפנימייה ליטפה את אחת התלמידות בצורה בלתי הולמת. ובמקרה אחר לפתה את גרונה של תלמידה אחרת והטיחה אותה בקיר. גם חברי צוות נוספים בבית הספר הואשמו שהתנהגות בלתי הולמת כלפי התלמידות.

דובר המשטרה בדרום אפריקה המפקח לונגלו דלאמיני אמר כי בית הספר ניהל בדיקה פנימית משל עצמו בנוגע למקרים האמורים וכי בשבוע שעבר הוגשו מסקנות הבדיקה הפנימית לידי המשטרה. "מצאנו שהיו יסודות פליליים בדו"ח שהוגש לנו על ידי בית הספר וכעת אנו חוקרים את המקרים בעצמנו. בתום החקירה שנערוך, יוגשו הממצאים למשרד המשפטים וייתכן שיוגשו גם כתבי אישום נגד המעורבים", אמר דלאמיני. הוא הוסיף כי "בשלב זה, כל שאוכל לומר הוא שאנו חוקרים תלונות על התעללות ושהקורבנות הן נערות צעירות, אותן אנו מראיינים בימים אלה. אינני יכול להוסיף מעבר לכך".

בעיתונים המקומיים בדרום אפריקה דווח כי אפרה ווינפרי הגיעה למדינה כדי להיפגש עם ההורים המודאגים של התלמידות ועם מנהלי בית הספר בקמפוס, הממוקם סמוך ליוהנסברג. אחד ההורים שנכחו בפגישה סיפר לעיתון 'רפורטר' כי , ווינפרי פנתה להורים בעיניים דומעות וביקשה מהם שיסלחו לה על שאיכזבה אותם. לדבריו ווינפרי אמרה בכינוס "איכזבתי אתכם. אני כל כך מצטערת, כל כך מצטערת".

ההורים התלוננו: ביה"ס נוקשה מדי

בית הספר פתח את שעריו בחודש ינואר בשנה שעברה בטקס עטור כוכבים כמו: סידני פואטייה, מריה קארי, טינה טרנר, הבמאי ספייק לי, מארי ג'יי בלייג', כריס רוק וכמובן ווינפרי עצמה. מאז הקמתו שרוי בית הספר במחלוקת. בחודש מרץ התלוננו חלק מהורי התלמידות שכללי האקדמיה נוקשים מדי וכי ההגבלות על ביקורים, שיחות טלפון ויצירת קשר באי מייל מזכירות בית סוהר. חודשיים לאחר מכן טענו הורים שבנותיהן אינן מורשות לאכול ג'אנק פוד ושכאשר הם באים לבקרן בקמפוס הם נדרשים לעבור דרך גלאי ביטחון.

המחזור הראשון של האקדמיה מונה 152 נערות דרום אפריקאיות, רובן שחורות ועניות, שנבחרו באופן אישי על ידי ווינפרי כדי ללמוד באקדמיה היוקרתית שבה השקיעה 40 מיליון דולר.

קמפוס בית הספר נבנה על שטח של 52 דונמים מדרום ליוהנסבורג והוא מכיל בין השאר מעבדות משוכללות ומאובזרות בכל חידושי הטכנולוגיה, סטודיו יוגה ומכון יופי וטיפוח. התלמידות לא משלמות שכר לימוד ובית הספר מספק להן את כל צרכיהן כולל לינה וארוחות וספרי לימוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully