וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 הורשעו בפיגועים במדריד ב-2004

31.10.2007 / 15:28

האזרח המצרי, שנחשב "המוח" מאחורי התוכנית, זוכה מחוסר ראיות. בשרשרת הפיגועים נהרגו 191 אנשים ולמעלה מ-1,800 נפצעו

בית המשפט בספרד הרשיע היום (רביעי) 21 אנשים במעורבות בפיגועי התופת שבוצעו על ידי [[אל קאעדה]] ב-11 במרץ 2004 ב[[מדריד]], בהם נהרגו 191 בני אדם ונפצעו למעלה מ-1,800. הפיגועים אירעו כשעשרה מטעני חבלה, שהוסתרו בתיקי ספורט, התפוצצו בו זמנית בארבע רכבות שונות ברחבי העיר.

שבעה מתוך 28 הנאשמים זוכו מכל אשמה, ביניהם גם ראבי אוסמן סייד אחמד, המוכר בשם "מוחמד המצרי", שעל פי החשד היה "המוח" מאחורי הפיגועים, וכלוא כיום באיטליה לאחר שהורשע בהשתייכות לארגון טרור בינלאומי.

ג'אמל זוגאם ממרוקו נשלח ל-40 אלף שנים בכלא, זאת למרות שלפי החוק הספרדי הוא יוכל לרצות מקסימום של 40 שנה. אמיליו סוארז טראשורס מספרד, נמצא אשם באספקת חומרי הנפץ ששימשו את המפגעים ונשלח גם הוא לאלפי שנים בכלא. כל הנאשמים טענו בפני בית המשפט כי הם חפים מפשע.

השופט חאבייר גומז ברמודז שלל אפשרות שארגון המחתרת הבסקית [[ETA]] היה מעורב בפיגוע. מייד לאחר הפיגוע האשימה הממשלה הספרדית, אז בראשות מפלגת המרכז-ימין, את המחתרת הבסקית.

29 בני אדם, רובם בעלי אזרחות מרוקאית וספרדית נשפטו מוקדם יותר השנה בחשד שתכננו את המתקפה או שגנבו את חומרי הנפץ ממכרות וסחרו בהם תמורת סמים. אחד מהם זוכה לאחרונה. השופט הורה גם לחייב את הנאשמים בתשלום פיצויים לניצולים ולמשפחות ההרוגים, שנכחו באולם בית המשפט בעת הקראת גזר הדין, בסכומים הנעים בין 30 אלף למיליון וחצי יורו.

לפי ההערכות, גזר הדין צפוי לחזק את כוחן של מפלגות האופוזיציה מהמרכז-ימין בספרד, בבחירות שיערכו בעוד כחמישה חודשים במדינה. הפיגועים ארעו שלושה ימים לפני מערכת הבחירות הקודמת. מפלגת המרכז-ימין השלטת הובילה בבחירות, למרות שתמכה במלחמה הלא פופולרית בעירק, אך הפסידה לבסוף למפלגה הסוציאליסטית, לפי ההערכות, בשל העובדה שמיהרה להאשים את המחתרת הבסקית.

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully