וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הכנסת ברכה: "שייחנקו כל הגזענים"

ספי קרופסקי

31.10.2007 / 18:48

חברי הכנסת הערבים זועמים בעקבות הצעת חוק שאושרה בקריאה טרומית, הקובעת כי מי שביקר במדינת אויב לא יוכל להיבחר לכנסת

חברי הכנסת הערבים מיהרו להביע את זעמם בשל שתי הצעות החוק שאושרו היום (רביעי) בקריאה טרומית. לפיהן, אדם שביקר במדינת אויב לא יוכל להיבחר לכנסת. שתי ההצעות שעברו ברוב של 52 תומכים מול 19 מתנגדים, הונחו על ידי ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), ואסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), בתמיכת הקואליציה.

אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי "הכנסת שטופת גזענות, חברי כנסת מושחתים רוצים כנסת ללא ערבים". עוד אמר טיבי, כי "פניה של הכנסת כפני אסתרינה: 'כנסתרינה'". טיבי הודיע כי "אם אוזמן בקרוב - אסע למרות החוק".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ), אמרה כי "זאת הצעה שפוגעת בזכותם של ערבים להבחר לכנסת". לדבריה, "אני לא מתלהבת מנסיעות למדינות אויב, אבל צריך לזכור שהאויב של היום יכול להפוך לידיד של מחר". גלאון סיכמה באימרה "'הפטריוטיזם הוא מפלטו של הנבל'".

חבר סיעתו של טיבי, ח"כ טאלב א-סנאע, אמר כי "הצעת החוק היא כנגד השלום, הציבור הערבי ונציגיו המבקרים בארצות ערב. זו הצעת חוק חשוכה המהווה רדיפה פוליטית, ומראה לאיזו תת רמה הידרדרה הכנסת".

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה הטיח במהלך הישיבה "שייחנקו כל הגזענים". מאוחר יותר הוסיף ברכה, כי "אם תעמוד בפנינו הברירה בין נאמנות לעם שלנו או לכנסת - 'מברוכ עלייך הכנסת'. לא רוצים אותה".

אורלב: לא עניין של חופש ביטוי

שר הפנים מאיר שטרית, הסביר כי הקואליציה תומכת בהצעות כי מדובר בנושא ראוי, וכי המשך החקיקה יעשה בתיאום עמה.
ח"כ אורלב הסביר כי הצעת החוק מגיעה בעקבות התפוצצותה של "פרשת בשארה", והחשד כי הח"כ לשעבר סייע לכאורה למדינות אויב במלחמת לבנון השנייה. לדבריו של אורלב, "ביקורים במדינות אויב מעוררים חשד למסירת מידע ביטחוני ומהווים עידוד למאבק מזוין ולפעילות טרור נגד ישראל".

עוד אמר כי "ההתרסות של חלק מחברי הכנסת הערבים כמו נסיעתם לסוריה ופגישותיהם עם ראשי חמאס - אינם בגדר חופש דיבור, אלא עידוד מפורש למאבק. העובדה שלא מוצה הדין עם הח"כים הערבים מלמד שהם מנצלים עד תום את הרפיון, אוזלת היד וההססנות של הכנסת, הפרקליטות ובתי המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully