וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ש"ס משתלטת על הרחוב החרדי?

ספי קרופסקי

31.10.2007 / 12:00

מועמד התנועה ניצח בבחירות בביתר עילית. הרב יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, הוא המועמד המוביל לתפקיד הרב הראשי בירושלים

היום (רביעי) התברר כי המנצח הגדול בבחירות לעיריית ביתר-עילית, הוא מאיר רובינשטיין שנתמך על ידי תנועת ש"ס. רובינשטיין הצליח להנחיל הפסד מפתיע לזרם הליטאי, ולראש העירייה המכהן יצחק פינדרוס מדגל התורה.

מערכת הבחירות בביתר עילית מספקת מדגם מיצג בקרב הגדול בין התנועות והחצרות השונות ברחוב החרדי, ובראש אלו - הספרדים מול הליטאים. לא פלא שאנשי ש"ס מדושני הניצחון בביתר עילית כבר קוראים תגר על כס ראש עיריית ירושלים, שם יושב אורי לופוליאנסקי, בן לזרם הליטאי גם כן.

רובינשטיין, המנצח הגדול בבחירות, נתמך במהלך הקמפיין על ידי מספר תנועות קטנות, וכאמור, בעיקר על ידי ש"ס. הוא הדיח בפער מפתיע את פינדרוס (דגל התורה), ברוב של 59% מול 41%. רשימתו של רובינשטיין "שח" זכתה בתשעה מושבים בעירייה, ואילו רשימת דגל התורה של פינדרוס זכתה בשני מושבים. עוד ארבעה מנדטים יחולקו בין שלוש רשימות שונות.

בתוך כך, שלושה מבניו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של התנועה, חמדו את תפקיד הרב הראשי הספרדי לירושלים. הרב יוסף עצמו בחר בבנו השישי, הרב יצחק יוסף בן 36, בתיאום עם הרב הספרדי הראשי, שלמה עמר. כעת הוא המועמד המוביל לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully