וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים הדמוקרטים נגד הילארי

31.10.2007 / 6:02

הילארי קלינטון, שמובילה במירוץ לנשיאות ביתרון משמעותי, ספגה ביקורת קשה בעימות הדמוקרטי. אובמה: קלינטון מזגזגת

העימות בין המתמודדים הדמוקרטים לנשיאות ארצות הברית הלילה (רביעי) בפילדלפיה התאפיין ברובו בהתקפה על [[הילארי קלינטון]] שמובילה במירוץ ביתרון משמעותי. שני יריביה העיקרים של קלינטון, [[ברק אובמה]] ו[[ג'ון אדוארדס]], האשימו את הסנאטורית מניו יורק בשינוי תזזיתי של דעותיה בנושאי פנים וחוץ.

הסנאטור ברק אובמה, שהסקרים מציבים אותו במקום השני במירוץ, האשים את קלינטון בשינוי דעותיה בנושא המלחמה בעירק והטיפול בגרעין האירני. לדבריו, "קלינטון משנה את דעותיה בנושאים אלו בהתאם לנוחות הפוליטית".

גם הסנאטור לשעבר ג'ון אדוארדס הצטרף למבקריה של קלינטון. אדוארדס אמר כי קלינטון סייעה לנשיא ארה"ב [[ג'ורג' בוש]] להכין את הקרעקע לקראת מלחמה עם אירן. הוא תקף את הצבעתה בעד החלטה בסנאט המגדירה את משמרות המהפיכה האירנים כארגון טרור. לדבריו, "לעם האמריקאי מגיע נשיא שיאמר לו תמיד את האמת ולא יאמר דברים סותרים כל הזמן".

קלינטון: דעותי לא השתנו

קלינטון מצידה ניסתה להגן על עמדותיה ואמרה כי "מאז תחילת המירוץ אני אחזתי באותן דיעות, החל בהתנגדותי למדיניות הפנים הכושלת של בוש ועד לקריאתי לצאת מעירק". קלינטון גם התייחסה להצבעתה בעד הגדרת משמרות המהפיכה כארגון טרור ואמרה כי "ההצבעה נעשתה כדי לתמוך בהטלת סנקציות נוספות על השלטון באירן".

בתוך כך, דניס קוסיניץ', שגם מתמודד על המועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הטיל ספק בבריאותו הנפשית של הנשיא בוש. קוסיניץ' הידוע בעמדותיו הליברליות תקף את דבריו של בוש כי אם אירן תשיג יכולות גרעיניות, העולם יתקרב לקראת מלחמת עולם שלישית. לדבריו, "אנחנו צריכים להתחיל לשאול שאלות על בריאותו הנפשית, משהו בהתנהגות שלו לא תקין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully