וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיעין – גרסת התושבים

30.10.2007 / 17:31

תושבי פקיעין מאשימים את המשטרה במאורעות הבוקר ביישוב. "השוטרים הרביצו לנו ובעטו בנו ללא הבחנה"

מה קרה הבוקר בפקיעין? תלוי את מי שואלים. המשטרה טוענת שעשרות שוטרים, שהגיעו ליישוב כדי לחקור חשד להצתה של אנטנה סלולארית, הותקפו באלימות על ידי המון זועם שסיכן את חייהם, והגיבו באש חיה במטרה לעצור אותם. התושבים מספרים סיפור שונה לחלוטין, על משטרה שעושה שימוש מוגזם בכוח ופוגעת באזרחים חפים מפשע.

"השוטרים סיכנו את חיי התושבים, לא הפוך", אומר האני חיר, תושב פקיעין, בשיחה מבית החולים בנהריה, שם מאושפז בנו בן ה-17 שנפצע מירי אש חיה. חיר מספר שהבוקר, סמוך לשעה שש, התעורר כתוצאה מהרעש הרב שעוררה פעילות המשטרה ביישוב. "שמעתי מהומה ויצאתי לרחוב כדי לראות מה קורה. לא עברה דקה לפני שהתנפלו עליי שוטרים והחלו להכות אותי ולבעוט בי ללא הבחנה. שכבתי על הכביש וניסיתי להתגונן, אבל לא היה לי סיכוי מולם. אני אדם בן 52, איך בדיוק אני מסכן אותם"?, שואל האני.

"בשלב הזה, כל המשפחה שלי כבר התעוררה והבן שלי, בן 17, שהבין שמרביצים לאבא שלו, יצא לרחוב כדי להתערב. הוא ניסה לעצור את המכות והשוטרים ירו לו כדור בחזה. אש חיה ירו על הבן שלי, שניסה למנוע מהשוטרים להרביץ לאבא שלו. אני לא מכיר אף אחד שהיה מסכים לעמוד מהצד בזמן שמרביצים לאבא שלו, בן 52, מכות רצח. כל ילד היה עושה מה שהבן שלי עשה. זו בושה גדולה למשטרה". בנו של חיר נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים על ידי מד"א. מצבו מוגדר כעת יציב.

הנגרייה של משפחת חיר בפקיעין מוכרת היטב בגליל המערבי, ולקוחותיה הם תושבים מכל היישובים הסמוכים – יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים. "זה אירוע קשה בשביל אדם כמוני, שמאמין בשכנות טובה, שמאמין בברית אמיתית עם העם היהודי ומרגיש חלק ממדינת ישראל", מסכם חיר. "אני לא מבין למה הרביצו לי, לא מבין למה ירו על הבן שלי, פשוט לא מבין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully