וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים ללבני: מתנגדים למדיניות אירן

30.10.2007 / 15:01

מקורבים לשרת החוץ, המבקרת בסין, אמרו כי הממשל מתנגד לשאיפות השגת הנשק הגרעיני של אירן. לבני: סין היא שותפה לדרך

גורמים בסביבתה של שרת החוץ ציפי לבני אמרו כי בממשל הסיני הבהירו לה שהתנגדותם לגרעין האירני מוצקה. לדבריהם, הסינים מתנגדים מפורשות לשאיפתה של אירן להשיג ידע ונשק גרעיני. עוד אמרו כי ממשלת סין הייתה שותפה לעיצומים שהוטלו על אירן, יישמה אותם בהקפדה וכעת שותפה פעילה בדיונים הנוגעים להחרפת העימותים.

בתם הפגישות אמרה לבני כי היא "מתרשמת שסין שותפה למטרת ישראל למנוע מאירן נשק גרעיני". השרה שיבחה את ראשי הממשל הסיני וכינתה את ממשלת סין "שותפה לדרך". "היסוסי העולם מתפרשים על ידי אירן כחולשה", אמר לבני, וקראה להחרפת העיצומים נגד טהרן.

לבני קיימה עד כה סבב פגישות עם ראש הממשלה הסיני, עם עמיתה, שר החוץ הסיני, ועם בכירים נוספים בממשל. היא עתידה להוסיף ולפגוש אנשי תקשורת, חוקרים ומובילי דעת קהל סיניים במטרה לגייס את תמיכתם במדיניות ישראל נגד טהרן.

בתוך כך אמר פארוק לו-הולו, שהיה שגריר ארצות הברית בטורקיה, כי הוא "סבור שהעיצומים נגד אירן לא יועילו", וכי "אירן תשיג נשק גרעיני בתוך שלוש שנים". בקול ישראל דווח כי לו-הולו אמר את הדברים בכנס אקדמי בו התייחס לביקור השרה לבני בסין. הוא הוסיף כי "פעולה צבאית של ישראל-ארצות הברית נגד אירן תסתום את הגולל על הסיכוי לשלום במזרח התיכון ל-50 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully