וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד דף מאיים: בקרוב נכה בלב ישראל

ניר יהב

30.10.2007 / 12:38

בכיר המבוקשים הפלסטינים, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אמר כי "תוך זמן קצר נעבור משלב ההתגוננות למתקפה"

מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם הזרוע הצבאית של חמאס, [[מוחמד דף]], אמר כי "תוך זמן קצר מתכוונים גדודי עז א-דין אל-קסאם לעבור משלב ההתגוננות למתקפה נגד הכיבוש הישראלי". לדברי בכיר חמאס שפגש אותו, אחמד נימר חמדאן, הבטיח דף כי חמאס יפעל כבר בשבועות הקרובים.

חמדאן סיפר שפגש את מוחמד דף לפני זמן קצר וכי האחרון אמר לו כי אם ישראל לא תפסיק את פעולות ההרג, החיסולים והפלישה, גדודי עז א-דין אל-קסאם יכו בעוצמה בלב ישראל, שאותה הוא מכנה "יישות גוזלת וכובשת".

"המחבל בעל שבע הנשמות"

מוחמד דף, 41, מוגדר מזה שנים ארוכות על ידי מערכת הביטחון כבכיר המבוקשים הפלסטינים. לאחר חיסולו של [[יחיא עיאש]] ("המהנדס") בשנת 1996, קיבל דף את האחריות על הזרוע הצבאית של חמאס. דף היה אחראי על שיגור מחבלים מתאבדים להתפוצץ באוטובוסים ועל הפעלת החוליות שחטפו ורצחו את החייל הישראלי נחשון וקסמן.

ישראל ניסתה לחסל את דף מספר פעמים, ללא הצלחה, ועל כן הוא מכונה "המחבל בעל שבע הנשמות". הניסיון הראשון היה בשנת 2001, כשישראל ניסתה לחסל אותו ואת סגנו. שנה מאוחר יותר ירה מסוק אפאצ'י שני טילים לעבר מכוניתו. כתוצאה מהירי נפצע דף ואיבד את עינו. באוגוסט 2003 ניסתה ישראל לחסלו כשנפגש עם בכירי חמאס בדירה בעזה. מטוס ישראלי הפציץ את הדירה, אולם הבכירים כלל לא נפגעו. בניסיון חיסול ביולי 2006 נפצע דף בצורה קשה יותר. לפי ההערכות נכרתו ידיו ורגליו והוא מרותק לכיסא גלגלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully