וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה נכנסה לפקיעין כאילו זה עזה"

ספי קרופסקי

30.10.2007 / 13:34

המפכ"ל הבטיח לבכירי העדה הדרוזית כי תתבצע חקירה בעקבות המהומות בכפר. דיכטר: "מי שהרים יד על שוטר יטופל במלוא חומרת הדין"

"המשטרה וכוחות היס"מ נכנסו לכאן כאילו הם נכנסים לחברון או לעזה", כך תיאר בזעם איאד מוהנא, תושב פקיעין, את האירועים שהתחוללו בכפר היום (שלישי).

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, השוהה כעת בביקור בארצות הברית, אמר כי "כל מי שהרים יד על שוטר בארוע בפקיעין יטופל במלוא חומרת הדין ועל פי חוק".

במקביל, גם במשטרה מודים שבמהלך האירועים נעשה שימוש באש חיה, ופתחו בחקירה בדבר הירי לעבר תושבי הכפר. מפכ"ל המשטרה דודי כהן הגיע היום לתחנת המשטרה במעונה לדון עם בכירי העדה הדרוזית, והבטיח להם כי תוקם ועדת חקירה. בכירי העדה דרשו הקמתה של ועדת חקירה, כמו גם התנצלות מראש הממשלה בשל פריצת הכוחות אל ה"חלווה" - מקום התפילה הדרוזי.

כעת מדווחים תושבי המקום על רגיעה, לאחר שהשוטרת שהסתגרה באחד הבתים, ליאת דואדי, שוחררה בתמורה לחמשת העצורים תושבי הכפר. לדברי מוהנא, השוטרת לא נחטפה, אלא נשכחה מאחור על ידי המשטרה. "מצאנו שוטרת מבוהלת, נתנו לה מים והרגענו אותה", אמר.

המהומה החלה כאשר כוח משטרה גדול הגיע הבוקר לכפר על מנת לבצע מעצרים בחשד להצתה של אנטנה סלולרית ביישוב, ונתקל בהתנגדות של מאות תושבים, שיידו אבנים לעבר השוטרים. 30 בני אדם, בהם אנשי כוחות הביטחון ותושבי הכפר נפצעו במהלך העימותים.

"כניסת המשטרה היתה פרובוקציה"

מוהנא טוען שכניסת המשטרה לכפר היתה "מעשה פרובוקטיבי המפגין זילות בתושבי פקיעין". לדבריו, "אם סיפור דומה היה קורה בישוב יהודי, המשטרה לעולם לא הייתה נוהגת כך". מבחינתו של מוהנא ושאר תושבי הכפר, "הקו האדום נחצה עם כניסת כוחות המשטרה לתוך ה'ח'לווה' בו הדרוזים מתפללים. המאבק באנטנות הגיע כבר לכנסת, וזה לא ייחודי לפקיעין, אז למה המשטרה מפגינה כוח רק כאן?".

סמאר סוויד, עוזרו של ח"כ חנא סוויד (חד"ש) ותושב פקיעין, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "אין כל רקע לאומני או עדתי לאירוע". לדבריו, "אופן קבלת ההחלטות במשטרה היה מוטעה ופרובוקטיבי". ח"כ סוויד ביחד עם בכירים נוספים מהמגזר הערבי עושים את דרכם לפקיעין בשעה זו, על מנת להרגיע את הרוחות.

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) הגיש ליו"ר הכנסת הצעה דחופה לדיון באירועים בפקיעין. "המשטרה מתנהגת בברוטליות ובניגוד לחוק". לדבריו, "כשמדובר בערבים היד קלה על ההדק".

בתוך כך, הפורום לסלולריות שפויה פרסם הודעה כי הפורום "מצר על האירוע". "לצערנו שיטות ההסתרה וההטעיה של חברות הסלולר, יצרו פצצה מתקתקת שרק חתירה להסדרת הנושא בשקיפות ושיתוף הציבור, יביא לרגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully