וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיעין: 30 פצועים בעימות עם המשטרה

שרון נובק, אביטל שוסהיים וספי קרופסקי

30.10.2007 / 8:22

שוטרים הגיעו ליישוב כדי לבצע מעצרים בחשד להצתת אנטנה סלולרית, ונתקלו בהתנגדות. המשטרה ירתה אש חיה. שניים נפצעו קשה

30 בני אדם נפצעו לפנות בוקר (שלישי) בעימות אלים בין המשטרה לתושבי היישוב [[פקיעין]] בגליל המערבי. בין הפצועים 20 אנשי כוחות הביטחון, שלושה אנשי מגן דוד אדום ועשרה תושבים. אחד השוטרים נפצע באורח קשה מפגיעת אבן, ותושב אחד נפצע קשה מירי אש חיה. השניים פונו לבית החולים בנהריה.

המהומה החלה כאשר כוח משטרה גדול הגיע הבוקר לפקיעין על מנת לבצע מעצרים בחשד להצתה של אנטנה סלולרית ביישוב, ונתקל בהתנגדות של מאות תושבים, שיידו אבנים לעבר השוטרים. עדי ראייה דיווחו, כי המשטרה הגיבה בירי אש חיה וגז מדמיע. חמישה מתושבי פקיעין נעצרו, ושוחררו כעבור מספר שעות.

שוטרת אחת הסתגרה בביתו של שוטר בדימוס תושב הכפר, וחולצה רק כעבור שעות, לאחר שהרוחות נרגעו ובתיווך מכובדים מהכפר.

"כל כוח המשטרה יצא מהכפר ברגע שהארועים התחילו להסלים כדי לצאת עם מינימום נפגעים", אמר מפקד מרחב הגליל תנ"צ ניר מריאש בראיון לגלי צה"ל. "בשעה זו מתנהלת הידברות בין המשטרה למכובדי הכפר במטרה להרגיע את הרוחות". מריאש הודה כי ההתפרעות היתה בלתי צפויה מבחינת המשטרה מאחר והכפר שקט מאוד ואין לו עבר אלים. "לא הערכנו נכונה את תגובת תושבי הכפר".

על פי דיווחים, בשיחות בין המשטרה למכובדי הכפר, מבקשת המשטרה מהמכובדים להבטיח את השקט בכפר. המכובדים, מצדם, מבקשים לשחרר את חמשת התושבים שנעצרו הלילה.

בפקיעין חוששים מהקרינה

בימים האחרונים היו הפרות סדר בפקיעין על רקע הצבת אנטנה סלולרית ביישוב. הפרות הסדר הגיעו לשיאן לפני יומיים כאשר נעשה ניסיון להצית את האנטנה. במשטרה אומרים כי השוטרים שהגיעו הבוקר לפקיעין ניסו לחקור את ההצתות, ונתקלו בעשרות צעירים, בהם גם רעולי פנים, שהשתמשו באלימות נגד השוטרים.

ראש מועצת פקיעין מוחמד חיר אמר בראיון לקול ישראל, כי מזה חודש פונים תושבי הכפר מדי יום לבעל האנטנה הסלולרית בבקשה לפרק את האנטנה, מחשש לקרינה הנפלטת ממנה וריבוי מקרי הסרטן ביישוב.

לדברי חיר, "הכפר ידוע כיישוב שקט ונחמד ללא בעיות". אך בשל סירוב הבעלים לפרק את האנטנה, פירקו אותה התושבים בעצמם לפני חמישה ימים, אך היא נבנתה מחדש כעבור יום. היום בבוקר, "הגיע כוח אדיר של שוטרים בפיקודו של מפקד המרחב", אמר חיר.

יושבי ראש המפלגות הערביות מיהרו לגנות את התנהלות המשטרה הבוקר בפקיעין. ח"כ [[מוחמד ברכה]] (חד"ש) גינה את מה שהגדיר כ"תוקפנות המשטרה בפקיעין". לדבריו, "יש להפסיק מיד את המצור על הכפר שהגיע עד כדי פגיעה במקומות קדושים". ח"כ [[אחמד טיבי]] (רע"מ-תע"ל) אמר כי הוא "נדהם ונזעם מאלימות המשטרה ותוקפנותה מול האזרחים שהתקוממו". טיבי קרא לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, להוציא את כוחות היס"מ מהכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully