וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית החשמלית תזכה להטבות מס בישראל?

אורה קורן

30.10.2007 / 5:18

הפרויקט הירוק של איש העסקים שי אגסי לפיתוח מכונית מונעת בחשמל, יוכל ליהנות מהטבות משמעותיות אם יוקם בישראל

פרויקט המכוניות החשמליות של שי אגסי יוכל ליהנות מהטבות מס אם יוחלט להקימו בישראל - כך מסרו אתמול מקורות ממשלתיים המקורבים לפרויקט. מדובר בתוכניתו של אגסי לפתח מכוניות שיונעו בחשמל במקום בדלק, ובכך יתרמו לצמצום זיהום האוויר.

עידן עופר, מבעלי החברה לישראל המחזיק גם בבתי הזיקוק בחיפה, החליט להשקיע בטכנולוגיה המתחרה 100 מיליון דולר, בכפוף לתוצאות בדיקת כדאיות כלכלית. איתן ורטהיימר, יו"ר ישקר ששמו הוזכר בעבר כמעורב בפרויקט, בוחן את הפרויקט ותומך ברעיון, אך עדיין לא החליט אם להשקיע בו.

מקורות ממשלתיים שקיבלו באחרונה עדכונים מאגסי אמרו כי אלה לא כללו נתונים על כדאיות כלכלית או על תוכנית עסקית שצופה היקפי השקעה, מכירות ורווח. לדבריהם, המיזם נמצא בשלבים ראשוניים של תכנון, ללא טכנולוגיה וללא מימון בהיקף הנדרש.

"אגסי מעדכן בכירים במשרדי ראש הממשלה, האוצר, התמ"ת והתחבורה, כדי שכשיתעורר הצורך בתמיכה ממשלתית, הם לא יהוו מכשול", העריכו המקורות. את הפרויקט מרכז מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, ובכירי האוצר יהיו הקובעים העיקריים לצדו.

המקורות הוסיפו כי אגסי לא ביקש מענקי השקעות אלא הטבות מס, וסביר להניח שיקבל אישור להטבות אלה כמו כל משקיע. לדבריהם, הפרויקט מורכב משלושה מכלולים: מפעל ייצור המכוניות, מפעל ייצור הסוללות והטכנולוגיה - משלב פיתוח הסוללה ועד למערכת שתאפשר הטענה בפריסה ארצית, כולל דרכי התשלום. ישראל צפויה לשמש שדה ניסוי (בטא סייט) למכוניות החשמליות.

ככל הנראה, יש לאגסי הסכם עקרוני עם יצרנית המכוניות רנו לייצור המכוניות החשמליות, אך לא ברור אם מפעל הייצור יוקם בישראל. המקורות העריכו כי רוב הסיכויים הם שהמפעל יוקם בחו"ל, משיקולי עלויות. לדבריהם, בשל אותם שיקולים נראה כי גם מפעל הסוללות יוקם בחו"ל.

החלק הנוסף של הפרויקט, שאותו מעדיפים גורמים ממשלתיים לראות בישראל, הוא הטכנולוגיה והפריסה הארצית של מוקדי ההטענה בשלב הניסוי; חלק זה כרוך גם בסוגיות רגולטוריות, כגון תקינה וגישה חופשית לנקודות ההטענה.

אגסי (39) היה מנהל פיתוח המוצר בחברת התוכנה סאפ ופרש ממנה. זמן קצר לאחר מכן רתם את שמעון פרס, כיום נשיא המדינה, לקידום המיזם שהגה ופעל לקדמו לפני כשנה בוועידה השנתית של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully