וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל (פולי) פוליאקוב הלך לעולמו

30.10.2007 / 9:00

פוליאקוב, שהיה אחד ממקימי ”הגשש החיוור”, סבל ממחלה קשה ומת בגיל 66. הוא יובא למנוחות מחר בקיבוץ עינת. שייקה לוי: איבדתי אח

ישראל (פולי) פוליאקוב, אחת מאושיות התרבות של ישראל, הלך היום (שלישי) לעולמו, בגיל 66. פולי, שנולד בירושלים, מת ממחלה קשה לאחר שלקה בליבו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. פולי היה ממקימי שלישיית "[[הגשש החיוור]]" האגדית, יחד עם שייקה לוי וגברי בנאי, והמפיק אברהם דשא פשנל. מחר (ד') יוצב ארונו של פולי על בימת האולם הגדול בתיאטרון הקאמרי, ב-11:00. בשעה 12:00 יתקיים טקס האשכבה. הוא יובא למנוחות בשעה 14:30 בקיבוץ עינת.

שייקה לוי, חברו הקרוב ושותפו של פולי ב"גשש החיוור", ביכה הבוקר על האבידה הגדולה בראיון לגלי צה"ל. "זה אח שאיבדתי - אין מילה אחרת. משנת 1958 אנחנו ביחד, והוא היה פשוט חלק ממני". לוי, שליווה את פולי בקריירה הארוכה, אמר כי "הוא היה כשרון אדיר, שחקן קומי יוצא מגדר הרגיל וחבר נהדר".

נועם סמל, מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, שעל במותיו שיחק פולי, אמר: "זה יום עצוב לכל מי שהכיר את פולי והוקיר אותו, ולכל התרבות הישראלית. בכל מקום שהוא שיחק בו הוא הטביע את חותמו כמישהו שמעצב גלריית דמויות יחודית. לפולי ולגששים תרומה גדולה מאוד לשפה שלנו, למילון המושגים הכל כך ישראלי הזה".

סמל הוסיף: "כשפנו אלי מטעם המשפחה בבקשה להציב את הארון על במת הקאמרי, כמובן שלא היססתי לרגע, כל התאטרון התגייס לעניין הזה, מתוך כבוד לאיש ולעשייה, וליצירה שלו".

ניצה שאול, ששיחקה לצדו בסרטים האלמותיים "גבעת חלפון אינה עונה" ו"קרקר נגד קרקר", הספידה: "אני מאוד עצובה. הוא היה אדם מקסים, אדם שכולם מאוד אהבו לעבוד איתו. בשבילי הוא זיכרון שחקוק בתוך סיטואציה אחרת לגמרי, אז אני ממש לא מעכלת. אני רק יכולה למסור את תנחומי החמים חמים למשפחה".

"זו זכות שיצא לי לעבוד איתו על הפרוייקט האחרון שלו" אמר זהר ליבה, שזכה לשחק לצד פולי ב"הכל דבש". "זכיתי להכיר בנאדם מדהים, באמת. זה כל כך חבל, אבל זאת דרכו של עולם, אין מה לעשות. הוא היה בנאדם מדהים, הוא השרה אנרגיות שאני לא הכרתי לפני, על הסט ובכלל".

מלהקת הנחל לגשש החיוור

השלישייה זכתה בפרס ישראל על תרומתם לחברה ולמדינה בשנת 2000. הם שיחקו יחד בקומדיות ישראליות רבות, הראשונה שבהן היא סרטו של אפרים קישון מ-1967, "ארבינקא". פולי לקח חלק במספר רב של הצלחות, בינהן "גבעת חלפון אינה עונה", "קרקר נגד קרקר", ו"עובדים עלינו עבודה עברית". לאחר פירוק "הגשש החיוור" ב-2000, החל לשחק בהצגת תיאטרון, ולאחרונה השתתף בתוכניתה של בתו יעל, "הכל דבש", בתפקיד עצמו.

פולי התחיל את דרכו המקצועית כחייל בלהקת הנח"ל. הוא נולד בירושלים ב-1941, גדל בתל אביב, ולמד בבית הספר החקלאי "הכפר הירוק". באחת ממסיבות הסיום בבית הספר בהשתתפתו, נכחו כמה מחברי להקת הנח"ל, שהתלהבו ממנו וביקשו שייבחן ללהקה. אחרי השחרור הצטרף ללהקת "התרנגולים", אחר כך עבר לגשש, ומשם הכל היסטוריה. פולי היה נשוי לשוש, ואבא לשלושה ילדים: יעל, איתמר ואריאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully