וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור מצרי: הפליטים שהוחזרו מישראל גורשו

29.10.2007 / 20:58

לפי הדיווח, 48 הפליטים שהחזירה ישראל למצרים גורשו לסודן, שם הם צפויים לעינויים. סוכנות הפליטים של האו"ם: מעשה חמור

מצרים גירשה פליטים סודנים שהוחזרו אליה מישראל, כך אמר היום (שני) מקור בטחוני מצרי לסוכנות הידיעות הצרפתית. הפליטים גורשו למרות ההבנות כי הם לא יגורשו לסודן, שם הם צפויים לעבור עינויים קשים ולהכלא.

המקור התייחס ל-48 הפליטים הסודנים שישראל גירשה למצרים באוגוסט, לאחר שהם הסתננו לישראל ונתפסו. בסוכנות הפליטים של האו"ם בקהיר אמרו, כי הם חיפשו מידע על גורלם של הפליטים הללו "בדרגים הגבוהים ביותר של משרד החוץ", אולם לא הצליחו לגלות מה עלה בגורלם.

דובר הסוכנות עאבר אתאפח אמר כי אם אכן יתברר שמצרים גירשה את הפליטים הסוכנות תראה זאת בחומרה רבה. על פי החוק הבינלאומי אין זה חוקי לגרש פליטים למדינה בה הם צפויים לעבור עינויים.

גורמים בשגרירות הישראלית בקהיר הגיבו על הדברים באמרם, כי קיים הסכם בין הנשיא המצרי חוסני מוברק לבין ראש הממשלה אהוד אולמרט לפיו פליטים לא ישלחו בחזרה לסודן. "מצרים הבטיחה לדאוג לפליטים, לא לשלוח אותם לסודן, ולתת לסוכנות הפליטים של האו"ם לטפל בהם", אמרו בשגרירות.

בתוך כך קראו ארגוני זכויות אדם לישראל להפסיק את מה שהם מכנים מדיניות גירוש הפליטים הסודנים למצרים. לדברי הארגונים, על ישראל להפסיק לגרש את הפליטים ולהתיר להם להישאר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully