וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז קבע: יוקפאו הסנקציות על עזה

30.10.2007 / 9:07

בדיון בין מזוז לבין מערכת הביטחון הוחלט לא להוציא לפועל לפי שעה את התכנית לשבש אספקת החשמל והמים לרצועה. מזכ"ל האו"ם: הסנקציות אינן חוקיות

היועץ המשפטי מני מזוז החליט, בדיון שהתקיים הערב עם נציגי מערכת הביטחון, להקפיא את הסנקציות על עזה. בערוץ 10 דווח, כי מזוז מתח ביקורת על התוכנית וביקש ממערכת הביטחון לערוך עבודת מטה נוספת בעניין.

התוכנית להגביל את אספקת החשמל והדלק אושרה בסוף השבוע על ידי שר הביטחון [[אהוד ברק]], כחלק מההינתקות הכלכלית מרצועת עזה. לפי התוכנית, ישראל תשבש את אספקת החשמל לאזורים שונים לתקופות קצובות ותגביל על הכנסת דלק לרצועה. במערכת הביטחון ביקשו להבהיר כי למוסדות הומניטריים ברצועה כמו בתי חולים לא ייגרם נזק.

מזכ"ל האו"ם [[באן קי מון]] גינה אמש (שני) בחריפות את ההחלטה של ישראל לשבש את אספקת האנרגיה לרצועת עזה. בהודעה שפרסם נאמר כי "הענשה קולקטיבית של האוכלוסייה הפלסטינית אינה מקובלת". המזכ"ל קרא לישראל לשקול שנית את החלטה, שכן היא מנוגדת לחוק הבינלאומי.

בהודעה הכתובה שהוציא באן נאמר כי "ההגבלה הישראלית על אספקת החשמל והדלק לעזה מעמיקה את המשבר ההומניטרי של 1.4 הפלסטינים בעזה, זאת בנוסף לצמצום באספקת הסחורות והגבלת התנועות ברצועה".

עם זאת, באן גינה גם את ירי רקטות הקסאם לעבר ישראל. לדבריו, "יש להפסיק באופן מידי את הירי בלא הבחנה לעבר אוכלוסיה אזרחית בישראל".

במשרד החוץ ברכו הבוקר על החלטת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לאסור על ניתוק החשמל לרצועת עזה. בגלי צה"ל דווח, כי גורמים במשרד אמרו שניתוק החשמל "היה גורר גינויים חריפים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully