וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה תוקפת עמדות מורדים בדרום המדינה

29.10.2007 / 19:11

3 חיילים טורקיים ועשרות מורדים כורדים נהרגו בפעולות. במקביל נמשכת היערכות צבאית מסיבית לפעולה מעבר לגבול העירקי

מסוקים טורקיים הפציצו היום (שני) עמדות של המורדים הכורדים בדרום מזרח טורקיה. עדי ראיה סיפרו, כי המסוקים ירו טילים והפציצו עמדות שעל פי החשד משמשות את המורדים הכורדים המשתייכים ל"[[מפלגת הפועלים הכורדית]]" (פ.ק.ק). התקיפות נערכו במחוז סירנק, אזור הררי על הגבול עם עירק, והן נועדו למנוע עשרות ממורדי הפ.ק.ק מלחצות את הגבול אל צפון המדינה.

גורמים בצבא טורקיה מסרו, כי בפעולה בסירנק, שכללה גם כוחות קרקעיים שטיהרו במשך שעות אחדות את העמדות שהופצצו, נהרגו שני חיילים טורקיים. חייל נוסף נהרג מהתפוצצות מוקש שהטמינו הוכרדים במחוז טונקלי. מקורות צבאיים כי כעשרים לוחמים מהמורדים נהרגו במערכה בטונקלי, שבה השתתפו 8,000 חיילים מצבא טורקיה.

טורקיה עיבתה את כוחותיה בגבול העירקי עם 100 אלף חיילים, בגיבוי טנקים, ארטילריה, מטוסי קרב ומסוקי תקיפה, כשהיא מתכוננת לפעולה צבאית גדולה מעבר לגבול. בכוונתה לפגוע ב-3,000 לוחמי הגרילה המשתמשים באזור כבסיס.

במקביל לפעולות הצבאיות, ערכה היום הממשלה הפגנת כוח בתוך הערים הגדולות במדינה. באיסטנבול, העיר הגדולה ביותר בטורקיה והמרכז הכלכלי שלה, נערך היום מצעד צבאי והנפת דגלי הלאום בשעה שטנקים נסעו ברחובות. אנשים רבים נשאו תמונות של מוסטפה קמאל אתא-טורק, שייסד את טורקיה המודרנית ב-1923.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully