וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטן הערמונית - השכיח בישראל

עדיה אמרי אור ושרון נובק

29.10.2007 / 13:13

2,250 גברים לוקים במחלה ו-380 מתים ממנה בכל שנה. האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לגברים מעל גיל 50 להיבדק אחת לשנה

בכל יום מת אדם בישראל מסרטן הערמונית, ושישה גברים מאובחנים כלוקים במחלת הסרטן השכיחה ביותר בקרב גברים בישראל. כך עולה מנתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות, שמפרסמת האגודה למלחמה בסרטן. על פי הנתונים, בישראל מתגלים כ-2,250 מקרים חדשים של סרטן הערמונית וכ-380 גברים מתים ממנו מדי שנה.

סרטן הערמונית שכיח בעיקר בקרב גברים מעל גיל 50, ובקרב גברים שאביהם לקה במחלה. כמו כן, תזונה לא נכונה, צריכת אלכוהול ועישון חשודים כמגבירי שכיחות. סימני המחלה העיקריים מתבטאים בקשיים בהטלת שתן, כמו צורך דחוף בהטלת שתן, כאבים וכדומה, אך ייתכן שיופיעו סימנים נוספים כמו דם בשתן, דם בנוזל הזרע וירידה חדה בתפקוד המיני.

"מדובר בסרטן שמתפתח במשך שנים", אומר יו"ר האגודה למלחמה בסרטן פרופ' אליעזר רובינזון. "לכן, על כל גבר להיות מודע למחלה ולסימניה. ולהבדק במקרה הצורך. אסור להתבייש, כי גילוי וטיפול נכון - מצילים חיים".

שיעורי התחלואה בסרטן הערמונית נמצאים בעלייה מתמדת בעשור האחרון. לגברים הנמצאים בקבוצת סיכון גבוה, מומלצות בדיקות לאבחון מוקדם מגיל 50, אחת לשנה. סיכון גבוה מוגדר כהופעת סרטן הערמונית אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה שחלו בסרטן הערמונית לפני גיל 70.

"מאפשר תפקוד מלא"

פרופסור מוטי רביד, מנהל בית החולים "מעיני הישועה" אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים. "הוא מקביל לסרטן השד בנשים, והיום, בערך אחד מכל תשעה גברים חולה בו במהלך חייו". הוא סיפר כי "זהו גידול שיחסית אצל רוב החולים הוא גידול מתון, חוץ ממקרים בודדים הוא אינו מקצר תוחלת חיים".

"אם הסרטן אכן מתגלה בשלב מוקדם, כשהגידול קטן, אפשר להסיר אותו בניתוח יחסית פשוט שההחלמה ממנו אורכת בין שבוע לשבועיים. אם זה לא המצב, או במידה ותוצאות הניתוח לא מספקות, הצוות הרפואי נוקט בדרך של מעכב אחר התפתחות הגידול. במצב חריף יותר בוחרים בטיפול בקרינה. לעומת זאת, לכל החולים אפשר לתת טיפול הורמונלי שמדכא את הגידול ומעכב את צמיחתו בהרבה שנים.

לדבריו של רביד תופעות הלוואי השכיחות הן גלי חום וחולשה. "זה מצב בו באמת לא נוח ונעים להתנהל אבל בהחלט אפשרי לתפקד באופן רגיל ומלא. איכות החיים יורדת אבל הרוב המכריע של האנשים שלוקים בסרטן הערמונית מתפקדים באופן מלא. הם עובדים, מבלים ובהחלט יכולים לתפקד כראשי ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully