וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: קירשנר הכריזה על ניצחון

29.10.2007 / 4:58

לפי ספירה מוקדמת זכתה אשת הנשיא היוצא ב-43 אחוזים מהקולות. צפויה להיות האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד הנשיאה

אשת נשיא [[ארגנטינה]] היוצא, [[כריסטינה פרננדז דה-קירשנר]], הכריזה היום (שני) על ניצחון, לאחר שזכתה ב-43.6 אחוזים מהקולות בספירה שנערכה בכשני שליש מהקלפיות. הפער הגדול בינה לבין המועמדת הבאה בתור אליזה קאריו, שזכתה ב-22.6 אחוזים מהקולות, אפשר לה להכריז כבר כעת על ניצחונה.

"ניצחנו בגדול", אמרה קירשנר בנאום במטה הבחירות שלה. קירשנר צפויה להיות האישה הארגנטינאית הראשונה שתכהן כנשיאה.

סקרים שפורסמו מוקדם יותר ניבאו לקירשנר, סנאטורית מן השמאל, הצלחה של עד 46 אחוזים, כשקאריו במקום השני. כדי להימנע מסיבוב הכרעה נוסף בחודש הבא, זקוקה קירשנר ליותר מ-45 אחוזים מהקולות, או לחלופין ל-40 אחוזים בלבד, בהפרש של 10 אחוזים לכל הפחות משאר המתמודדים.

תמשיך את המדיניות של בעלה

קירשנר בת ה- 54 נשואה לנשיא היוצא איש השמאל, [[נסטור קירשנר]]. רבים זוקפים לזכותו של קירשנר את חילוץ ארגנטינה מהמשבר הכלכלי שפקד אותה בשנים 2001-2002, כשתרם לגידול של שמונה אחוזים בשנה במספר המשרות, כמו גם להגדלת המשכורות והקצבאות.

עוד מתחילת הקריירה הפוליטית של בעלה, הייתה כריסטינה קירשנר עמוד תומך איתן. היא שלהבה את הקהל בנאומים בסגנון נחרץ ומיליטנטי. נצחונו של נסטור קירשנר בבחירות ב-2003 היה דחוק. למעשה, הוא קיבל פחות קולות מהנשיא המכהן דאז, קרלוס מנם, אבל כיוון שמנם עצמו זכה רק ב-27 אחוז מהקולות, הוא נאלץ להתמודד נגד קירשנר בסיבוב שני. מנם ידע שבמקרה כזה הוא יובס והחליט לפרוש. כך הפך קירשנר הפך לנשיא באופן אוטומטי.

מאז גאתה הפופולריות שלו - וגם זו של אישתו. בבחירות לסנאט ב-2005 היא הביסה את המתחרה שעמדה מולה, הילדה גונסלס דה דוהלדה בהפרש של 25 אחוז. קירשנר לא מתראיינת לעיתונות ונוהגת לפנות לבוחרים ישירות, אך עמדותיה ידועות. היא הבטיחה להמשיך את מדיניותו של בעלה, אם תיבחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully