וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-ברדעי: ההפצצה בסוריה - חתירה תחתינו

שי אילן

28.10.2007 / 17:40

יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית אמר, שאם היה מידע על תקיפת מתקן גרעיני בסוריה, הארגון היה צריך לקבל אותו. "קודם הפציצו ואז שאלו שאלות"

יושב ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של ה[[או"ם]], [[מוחמד אל ברדעי]] אמר בראיון לרשת CNN שישראל וארצות הברית לא העבירו לסבא"א מידע לגבי תוכנית גרעינית סורית. "אם היה מידע, היינו צריכים לקבל אותו. להפציץ קודם ואחר כך לשאול שאלות זוהי חתירה תחת המערכת", אמר אל ברדעי. לדבריו, הסוכנות לאנרגיה אטומית משמשת עיניים לקהילה הבינלאומית ואין היא יכולה למלא את תפקידה בלי אמון של החברות בה.

אל ברדעי אמר גם שיצר קשר עם הסורים והם הבטיחו לו שהמקום שהופצץ הוא מתקן צבאי שאין לו קשר לאנרגיה גרעינית. לגבי צילומי הלוויין, הוא אמר שאלה צילומים מסחריים שנבדקים עתה. אל ברדעי נשאל גם לגבי תוכנית הגרעין האירנית. הוא אמר שבידי הסוכנות אין כרגע מידע ממשי על תוכנית לייצר נשק גרעיני. לדברי אל ברדעי: "יכול להיות שלאירן יש כוונה כזו, אבל לנו אין מידע על פעולות מעשיות בכיוון".

גם אם יש תוכנית כזאת, לדברי יו"ר סבא"א, מעריכים שיידרשו לאירן עוד שלוש שנים עד שתוכל לממש אותה. היו אמנם, לדבריו, ניסויים שהסוכנות לא קיבלה עליהם דיווחים, ועל כך עובדת הסוכנות עם אירן כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully