וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקרה המוזר של חתול המין

שגיא מנדלבוים

28.10.2007 / 12:54

מיניות החתול היא תערובת של כאב והנאה והיללה שלו במהלך ההזדווגות היא מלאת תשוקה. סימבול החתול בטארוט - כתבה אחרונה

החתול ניחן בתכונות רבות שמהן נגזרו סימבולים רבים: הוא מסמל בעיקר עצמאות וחופש, את הצורך להיות בלתי תלוי ובעל יכולת לפעול כאינדיבידואל, ללא השפעת אחרים. בגישות אזוטריות רבות, החתול מייצג את הקשר עם הסודות הכמוסים של היקום. כדי לגשת לסודות עליהן הוא שומר, יש לתת לו כבוד וה"שיחה" עימו היא בדרך של שקט. החתול נחשב לשומר החלומות ועוזר לחזק את הקשר עם מימד החלום, כאשר יוצא החולם למסע חלימה.

עיני החתול מסוגלות לראות היטב בלילה ואולי בגלל זה הוא נקשר ליכולת מיסטית, שכוללת אינטואיציה, ראיית הנסתר והעתיד וגלגולי נשמות. הודות לרפלקס ההתיישרות של החתול, הוא תמיד נוחת על הרגליים. לכן נפגוש בו כסימבול של הישרדות וכמייצג את היכולת להיחלץ מכל מצב. עם זאת, הוא מייצג גם את יצר הסקרנות שלא תמיד מוביל את האדם למקום בטוח.

החתול הוא חיית לילה ובזמן זה הוא צד. לכן מקשרים אותו עם כוחות הלילה וכוחות השינוי של הטבע. זו הסיבה שבגללה הוא נחשב בעבר גם כמייצג מזל רע ורשע. ביפן החתול מייצג שפע ואפשר למצוא פסלוני חתולים רבים בפתחי בתי עסק.

רבים יראו בחתול כסימבול מיני, המייצג מין ללא שובע ואפילו מיניות הנוטה לאלימות. המיניות של החתול מאד מעניינת: החתולה יכולה להגיע לבגרות מינית כבר בגיל שישה עד שבעה חודשים. המין שלהם נראה כמו תערובת מוזרה של כאב והנאה וחלק מטקס הזיווג כולל אקט מכאיב הנעשה על ידי הזכר. בשל כך, במהלך ההזדווגות תשמיע החתולה יללה-צרחה הנשמעת כמו תשוקה המשולבת בכאב.

החתול יכול לסמל את הבדידות הקיימת אצל האינדיבידואל, את האדם הפשוט, היומיומי, המפחד להתמסר ולהיפגע. אדם העובד קשה במשך שעות רבות, מנוצל, שיש עליו עומס גדול ותמיד ישאל את השאלה "האם זה שווה את זה?", למרות שהוא ימשיך לעשות זאת.

החתול בטארוט

את החתול נמצא בחפיסת "ריידר" בקלף מלכת המטות. לא ברור מדוע וייט הציב שם את החתול, אולי הוא התכוון להציג סוג של נמר כפי שמופיע בחפיסת שחר הזהב ואולי הייתה לו כוונה נוספת, לא ידועה. בכל מקרה, הסוד שמור עימו וכמו במקרה של החתולים: זה שם בקלף. מה שנותר לנו הוא לתת לסימבול זה ביטוי אסוציאטיבי, שיעלה בכל פעם מחדש. לפעמים נוכל לראות את החתול שומר על המלכה, במקרים אחרים - הוא ייצג את כוחותיה ואת עוצמתה. ייתכן ונראה שהוא מייצג את הסוד שהיא שומרת.

אולי המכשפה מצליחה לכשף את השואל, או שההיפך הוא הנכון והשואל מכשף אדם אחר. יכול להיות שלשואל יש כוחות נסתרים שאותם הוא צריך לגלות, ואולי החתול מראה שהשואל לא בוטח, כי הוא חושש שיפגע. אולי הוא עובד קשה ומרגיש שהוא מוכר את עצמו ללא תמורה נאותה. לפעמים הוא נשחק ולפעמים הוא פשוט שואל את עצמו: " האם זה שווה את זה?".

לחתולים יש הרבה צדדים קסומים ולא מובנים. הם שומרים על הרבה סודות ויש להם מה ללמד אותנו. הם לא בוטחים בנו ובצדק. לאורך ההיסטוריה רק אכזבנו אותם. הם רוצים להיות חלק מאיתנו, להתמסר ולגלות לנו את סודותיהם, אולם הם אינם מוכנים לאבד את העצמאות המוחלטת שכה חשובה להם. הם מפחדים להסתכן ולהתאכזב. תמיד תישאר דילמה זו אצל החתול ותהיו בטוחים שלא פעם הם שואלים את עצמם את השאלה החשובה: "האם זה שווה את זה?"

© מנדלבוים שגיא עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, שאותם הוא מלמד בתל אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully