וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההבטחות: גאפ מנצלת ילדים

28.10.2007 / 10:32

חברת הבגדים הבינלאומית טוענת, שלא היתה מודעת לכך שאחד מקבלני המשנה שלה בהודו מעסיק ילדים בתנאי עבדות

סערה בארה"ב ובאירופה בעקבות גילוי של ה"אובזרבר", שחשף כי ילדים באחד מפרברי [[ניו דלהי]], חלקם עוד לא בני 10, עובדים בתנאי עבדות במפעל טקסטיל המייצר בגדים לחברת "גאפ". הילדים סיפרו כי הם נאלצים לעבוד במשך שעות רבות ללא שכר תחת איומים, ולעיתים אף מוכים.

התגלית מעלה מחדש חשש להפרה של זכויות אדם בהיקפים גדולים מצד קבלני משנה ב[[הודו]], שהוגדרה על ידי האו"ם "בירת ניצול הילדים העולמית". לפי ההערכות, למעלה מ-20% מכלכלת הודו מבוססת על ילדים. המשמעות היא שכ-55 מיליון ילדים מתחת לגיל 14 במדינה עובדים.

"גאפ" אמרה בתגובה כי היא לא היתה מודעת לכך שעבודת התפירה נמסרה לקבלן משנה המנהל סווטשופ (סדנת יזע) המנצלת ילדים. היא הודיעה שהפסיקה את ההזמנה מהגורמים המעורבים בפרשה, לא תמכור בגדים שהגיעו מאותה מתפרה ותחקור את הפרת הקוד האתי שכפתה על עצמה לפני כשלוש שנים. החולצות היו אמורות להימכר בחג המולד הקרוב במחיר של 20 דולר ליחידה.

למרות פעילויות צדקה מתוקשרות שעורכת "גאפ", היא הודתה בשנת 2004 כי בדיקה שערכה גילתה ש-136 קבלני משנה עימם היה לה חוזה העסיקו קטינים בכפייה, עם משכורות זעומות הכוללות עונשים גופניים. החברה הודיעה שתפסיק לעבוד עימם, ובשנה החולפת היא ניתקה קשרים עם 23 ספקים שניצלו ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully