וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: לא אכנע לדרישות המורים

28.10.2007 / 16:50

רה"מ הוסיף כי אין בכוונתו לבטל את הרפורמה שנחתמה עם הסתדרות המורים. תמיר: אם לא נגיע השבוע להסכם, נוציא צווי מניעה

שביתת המורים עדיין רחוקה, ככל הנראה, מסיום: ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, כי אין בכוונתו להיכנע לדרישות המורים ולבטל את הרפורמה עליה כבר סוכם בין משרדי החינוך והאוצר עם הסתדרות המורים.

"אני רוצה להזכיר שהממשלה הזאת, אולי יותר מכל ממשלה אחרת, החליטה על השקעות חסרות תקדים במערכת החינוך לשנים הקרובות, כולל לתקציב שנת 2008", אמר אולמרט. התחלנו בתכנית חמש-שנתית לבניית 8,000 כיתות לימוד שייסגרו את הפער בין כיתות הלימוד בישראל. זאת השקעה של מילארדים".

שר התחבורה שאול מופז אמר בישיבה, כי אין להוציא צווי מניעה נגד העובדים השובתים. לדבריו, "אי אפשר להכריח מורים ללמד. חינוך אי אפשר לעשות בכוח".

קודם לכן קרא יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז לראש הממשלה אהוד אולמרט להיפגש בדחיפות עם נציגי המורים היום או מחר, כדי להביא לסיום השביתה. לדבריו, "אם יפתחו דיונים מרתונים בדרגים הגבוהים ביותר, ניתן יהיה להביא לסיום המשבר בתוך 48 שעות".

"צריכים מהלך מערכתי"

שרת החינוך יולי תמיר ושר האוצר רוני בר און נפגשו הבוקר לראשונה מאז החלה השביתה כדי לדון בשביתת המורים בתיכונים ובחלק מחטיבות הביניים, הנכנסת ליומה ה-16.

כתבי "הארץ" אור קשתי וברק רביד מוסיפים:

שרת החינוך יולי תמיר אמרה היום בתדרוך לכתבים כי השבוע ייעשה עוד מאמץ להגיע להסכמה עם ארגון המורים. "אם לא נצליח, הרי שבמהלך השבוע הזה נוציא את צווי המניעה למורים נגד השביתה", אמרה. "אני לא חושבת שתהיה הצטרפות המונית של מורים לפיטורין כפי שאיימו. אנו כממשלה צריכים לעשות שני מהלכים, להעלות שכר ולשמור על ראייה משקית כוללת. אנו חייבים לשקלל את שתי התועלות האלה. אני חושבת שאנחנו עושים את זה נכון. אנו צריכים מהלך כולל מערכתי ולא רק תוספת שכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully