וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבד את החדות

מיקי יואכים

27.10.2007 / 23:27

רוני לוי צריך להפסיק עם סדרות החינוך ולהתפנות לבעיית החלוץ של מכבי חיפה, כי עם מה שיש כרגע הוא לא ינצח הרבה משחקים

תשעים דקות תמימות חיכו אוהדי מכבי חיפה למהלך התקפה מתואם. עברו תשעים דקות ועוד ארבע של תוספת זמן, והם עדיין מחכים, כי לא היה אחד כזה במשחק מול מכבי נתניה. רוב ההתקפות נבלמו בקלות, השער היה מקרי וגם ההזדמנויות האחרות היו תוצאות של טעיות חמורות בהגנת נתניה. ואם אין לך התקפה נורמלית (מבט סטטיסטי מגלה שלמעט שתי התל אביביות, לחיפה יש הכי מעט שערי זכות בליגה) אתה לא יכול להתיימר להיות קבוצת צמרת. הרי רומולו אחד כבש אותה כמות שערים כמו מכבי חיפה כולה.

האחריות כולה על רוני לוי. יניב קטן הוא לא חלוץ חוד, וזה לא משהו שלא היה ברור עוד קודם, זו מנטרה שנשמעת כבר שנים על גבי שנים. המיקום האידיאלי בשביל קטן הוא כשחקן אגף או מקסימום כחלוץ שני, כוחו נמצא בפריצות מאחור ומשחקיו הגדולים בעבר הגיעו מהאגפים. לקטן היה ועדיין יש הרבה פוטנציאל, אבל התפקוד שלו במגרש מסרס אותו. לא די בכך שרוני לוי לא מצא תחליף הולם לקולאוטי, הוא גם מתעקש להעמיד במרכז ההתקפה שחקן לא מתאים.

לרנאטו יש הרבה כשרון, אבל עד עכשיו לא ממש ברור מה התפקיד שלו במגרש. האם זה חלוץ שני, קשר קדמי או אולי עושה משחק? בכל מקרה, רנאטו מתקשה לבוא לידי ביטוי בלי חלוץ אמיתי לצדו, ולא נראה שהוא הובא בשביל להיות כוח האש העיקרי של מכבי חיפה. את אותו דבר ניתן לומר על בוקולי ורוסו - הם אולי עושים הרבה עבודה בצידי הקישור, אבל לפעמים נדמה שאין להם למי לבשל.

אבל הנקודה המרכזית שבה מואשם לוי היא ההתעקשות לשחק עם פאוליניו וכיאל יחד בהרכב. השניים אמנם עושים עבודת הגנה יפה, אך לא ממש משתתפים במשחק ההתקפה, ולמעשה שניהם ממלאים מקום שאותו מילא דירסאו אחד בעבר. כיאל באמת משתדל ומנסה לאיים על השער, אבל בשלב זה אין לו את היכולת למלא את תפקיד הפיפטי-פיפטי שמילא, למשל, עידן טל. כך מתבזבז למכבי חיפה מקום אחד בהרכב בשילוב שני שחקנים, שיושבים למעשה על אותה משבצת.

וכאן המקום להזכיר שלרוני לוי יש על הספסל שחקנים כמו רפאלוב, ארבייטמן, מליקסון, אפק ודנין. ארבייטמן הוא חלוץ, אפק היה כזה בעבר. מליקסון ורפאלוב הם כשרונות גדולים וגם שחקנים התקפיים ורוני לא מצא את המקום לשתף אותם אפילו לדקה. לחלקם יש, אולי, בעיות משמעת, אך במצב כזה אולי עדיף לתת להם ללכת ולהתפתח במקומות אחרים. כואב הלב לראות כשרונות כאלו מתייבשים על הספסל. תראו מה קורה למאור בוזגלו, שפורח בקבוצה בה הוא משחק ומאמינה בו. אין ספק שלשניים האלו יש מה לתרום למשחק האנמי הנוכחי של מכבי חיפה, ולוי צריך לשקול שוב את מדיניות המשמעת שלו. תומר חמד הוא בחור חמד ושחקן נחמד, אבל הוא עדיין לא יכול להוביל התקפה של קבוצה שמתיימרת להילחם בצמרת.

חיפה שמה מבטחה בפנטאני. אולי הוא באמת החלוץ שהיא מחפשת, ואם הוא לא מתאים, זה רק יילך ויתדרדר, כשצריך לזכור שבכל מקרה לא יתאפשר צירופו לפני ינואר. אם מכבי חיפה באמת רוצה לבנות את כיאל, השחקן שייחתך צריך להיות פאוליניו. גם מסיללה מועמד, בהתחשב בכך שאת מקומו יכול למלא דנין.

רוני לוי צריך להתחיל להעז ולתת הזדמנות לשחקנים היצירתיים שלו, ולקוות שמשהו יסתדר עד שבעיית החלוץ תיפתר. בינתיים יש את בית"ר בשבוע הבא, וכפי שזה נראה כרגע, הסיכוי היחיד של הירוקים לכבוש הוא עוד טעות של קאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully