וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקוס פוקוס נוסח זימבבואה

27.10.2007 / 13:56

בכירי המשטר במדינה היו מאושרים כשמצאו מדיום שהבטיחה להפיק דלק מסלע. כשהתברר שמדובר בהונאה, רק הם היו מופתעים

כשהמדיום נומטר טגארירה טענה שהיא מסוגלת להפיק דלק מסלעים בעזרת מטה הקסמים שלה, שרים בממשלתו של רוברט מוגבה האמינו שהם מצאו פתרון למחסור הממשך של [[זימבבואה]] בדלק.

הטיימס הלונדוני מדווח, שאחרי שחזו בה עושה את הקסם, הם העניקו לה חמישה מיליארד דולר זימבבואי במזומן (שהיו שווים אז ל-1.7 מיליון פאונד) כדי שתפיק דלק. היא קיבלה גם חווה במחוז צ'יניהוי, מזון ושירותים שונים שכללו שמירה צמודה סביב השעון.

יותר משנה מאוחר יותר, בכירים בממשל הבינו שהונו אותם. טגארירה נאסרה, ומחכה כעת למשפט באישום של הונאה. מסמכי בית המשפט שפורסמו השבוע מעלים שבמשך שנה ושלושה חודשים, עד יולי האחרון, טגארירה שכנעה את שרי הממשלה, בכירי המפלגה השלטת, קציני הצבא והמשטרה שהיא תהיה מסוגלת להפיק מספיק דלק מהסלע שיספיק לזימבאואה למאה שנה.

אחרי 27 שנים של כשלונות כלכליים, מי שהיתה פעם אחת המדינות המשגשות באפריקה סובלת מהיפר-אינפציה, רעב והתמוטטות כללית. "זה סיפור משונה, אבל שרי הממשלה שהאמינו למדיום הם אותם אנשים שהאמינו שהדפסת כסף תשים קץ לאינפלציה", אמר כלכלן מזימבבואה, שביקש לא להזדהות בשמו.

מי האשם במחדל?

על פי התיעוד המשטרתי, טגארירה בת ה-35 גילתה משאבת דלק גדולה בשנה שעברה, שכנראה שננטשה בגבעות צ'ינהוי במהלך מלחמת האזרחים בשנות ה-70. היא התקינה צינורות מהמשאבה שירדו אל תחתית הגבעה. בכל פעם שהתאסף קהל כדי לראות את מחזה הקסמים שלה, היא היכתה בסלע ועוזר שניצב בראש הגבעה פתח את הברז, ודלק זרם למטה.

בסופו של דבר, המאגר התייבש, אבל זה לא עצר את טגארירה. "הם קנו דלק מנהגי משאיות ואיכסנו אותו בצינורות, ואז טענו שהוא הגיע מהסלע", נכתב במסמכי בית המשפט.

ביוני האחרון הבינו בממשלה שהטענות נגד טגארירה סבירים מספיק כדי לפתוח בחקירה. במקום לבקש בדיקה גיאולוגית פשוטה, השלטונות הקימו כוח משימה מיוחד של פוליטיקאים וחברים בכוחות הביטחון, בהובלת מפכ"ל המשטרה. כוח המשימה דיווח לקבינט של מוגבה, הגוף החזק ביותר במדינה, שלא היתה שום בעיה – נוזל נשאב מהסלע והועלה למשאיות.

רק כוח משימה שני שהקבינט שלח לאזור חודש מאוחר יותר חשף את ההונאה הגדולה. טגארירה לא הצליחה להוכיח את קיומו של הדלק. היא נעלמה ונעצרה חודש מאוחר יותר. "לא היה צריך לעצור את האשה, אלא את האידיוטים שאישרו את הבזבוז הפושע של כספי הציבור", אמר עורך דין מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully