וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר וקלינטון יעצו לרייס על תהליך השלום

27.10.2007 / 0:52

נחושה בדעתה להשיג הסכם בין ישראל לפלסטינים באנאפוליס, פנתה מזכירת המדינה לבכירי ממשל אמריקאים בעבר, שהתנסו במו"מ לשלום במזה"ת

מזכירת המדינה של ארצות הברית קונדוליזה רייס הזמינה את נשיאי ארה"ב בעבר ג'ימי קרטר וביל קלינטון לייעץ לה בקידום תהליך השלום במזרח התיכון לקראת ועידת אנאפוליס. כך מסר היום (שבת) דוברת מחלקת המדינה שון מקורמק.

ביום רביעי נערכה בין רייס לקרטר פגישה, בה דנו על שיחות השלום שניהל קרטר בין ישראל ומצרים בסוף שנות השבעים. מהבית הלבן נמסר כי הדיון עם קרטר, הידוע בביקורתו כלפי ממשל הנשיא ג'ורג' בוש, היה טוב וענייני.

רייס גם התקשרה לקלינטון על מנת ללמוד מניסיונו, כמי שליווה את תחילת תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים במהלך שנות התשעים. "רייס מנסה ללמוד מניסיונם של אחרים מה ניתן לעשות ואיך להתאים את ניסיונם למצב היום", מסר מקורמק. "יש לה הערכה עמוקה לחשיבות הפקת לקחים מן העבר".

בהודעת מחלקת המדינה נמסר, כי רייס נועצה בימים האחרונים גם בשליח האו"ם למזרח התיכון לשעבר דניס רוס, ובקודמיה בתפקיד, מזכירי המדינה ג'יימס בייקר, הנרי קיסינג'ר ומדלן אולברייט.

רייס הבהירה בעבר כי היא תקדיש את כל מרצה ב-14 החודשים שנותרו לכהונת ממשל בוש על מנת להביא להקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית תוך שמירה על ביטחון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully