וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: מודאג מאוד מגרעין אירני

26.10.2007 / 15:10

בראיון לעיתון איטלקי אמר באן קי מון שהתקדמותה הגרעינית של אירן מאוד מדאיגה. באן: מוכן להיפגש עם אחמדיניג'ד כדי לקדם המו"מ

מזכ"ל האו"ם [[באן קי מון]] אמר כי הוא מודאג מאוד מהתקדמותה הגרעינית של [[אירן]], אך הוסיף כי הוא מקווה שניתן יהיה לפתור באמצעות דיאלוג את המתח ששורר בין אירן ובין הקהילה הבינלאומית. באן אמר את הדברים בהודעה לעיתונות הבוקר (שישי) ברומא.

מזכ"ל האו"ם התראיין לעיתון האיטלקי 'לה סטמפה'. כשנשאל האם תכנית הגרעין האירנית מהווה מקור לדאגה לדעתו, אמר באן: "כן. אני מאוד מודאג מההתקדמות הגרעינית של אירן". באן התייחס גם למינוי החדש של ראש צוות המו"מ האירני לשיחות בנושאי הגרעין. הוא אמר כי "אני מקווה שלמרות השינוי בהרכב בצוות המשא ומתן נוכל להתקדם. חשוב להמשיך ולנהל שיחות עם אירן".

מזכ"ל האו"ם אישר שנפגש עם נשיא אירן [[מחמוד אחמדיניג'ד]] לזמן קצר בביקורו האחרון בעצרת האו"ם. והוסיף, כי יהיה מוכן להיוועד איתו פעם נוספת בפרטיות אם הדבר יידרש. "אמרתי זאת פעמים רבות בעבר, ואני עדיין סבור שניתן להתגבר על ההבדלים בגישות של אירן ושל העולם המערבי בדרכים של הידברות ודיאלוג. מלחמה או פעולות צבאיות אינן רצויות כלל במקרה זה", אמר באן.

רק לפני מספר ימים הודיע נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש על החרפה נוספת בסנקציות שתטיל ארצו על אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully