וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפות בקליפורניה: הכבאים צופים רגיעה

26.10.2007 / 12:36

אלפי הכבאים הפרוסים בקליפורניה השתלטו על מרבית מוקדי השריפה. ב-FBI חושדים כי השריפות נגרמו עקב הצתה

הקלה בשריפות בקליפורניה: הכבאים הנאבקים בשריפות במדינה הצליחו להשתלט על רוב מוקדי השריפה. השריפות המשתוללות מזה חמישה ימים גבו עד כה את חייהם של 12 בני אדם. הלילה (שישי) נמצאו ארבע גופות סמוך לגבול עם מקסיקו. הגופות עדיין לא זוהו, אולם לפי הערכות מדובר במהגרים לא חוקיים שניסו להסתנן לארצות הברית ממקסיקו. למעלה מ-2,200 בתים נהרסו בשריפה מאז יום ראשון וכחצי מיליון בני אדם התפנו מבתיהם. הרשויות בקליפורניה מעריכים את הנזק שנגרם לרכוש במדינה בלמעלה ממיליארד דולר.

בתוך כך, סוכנות הביון הפדרלית (FBI) החלה בחקירת השריפות . למרות הערכות ראשונויות, לפיהן השריפה נגרמה בשל קריסה של קווי מתח גבוה, בסוכנות חושדים כי השריפה נגמה עקב הצתה. הרשויות הפדרליות הציעו פרס של 150 אלף דולר לאדם שימסור מידע בעניין.

נשיא ארצות הברית [[ג'ורג' בוש]], ביקר הלילה בקליפורניה. בוש התלווה למושל המדינה, [[ארנולד שוורצנגר]], בטיסה במסוק מעל האזורים שנפגעו בשריפה. הנשיא אמר בסיור כי "חשוב ביותר להגיע למקום ולחזות בנזקים". לדבריו, "אין ספק שהשריפה גבתה מחיר כבד מתושבי המדינה". מושל קליפורניה שוורצנגר הגדיר את השריפות כ"אחת מהטרגדיות הגדולות בהיסטוריה של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully