וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסורים פינו את המתקן שהופצץ"

26.10.2007 / 2:53

"ניו יורק טיימס": 2 תמונות לווין, שצולמו ע"י חברה מסחרית לפני ואחרי התקיפה, מראות כי האתר נוקה כמעט לחלוטין

תמונות לווין חדשות המתפורסמות ב"ניו יורק טיימס" מראות כי מהמתקן שלכאורה הותקף על ידי ישראל בסוריה בחודש ספטמבר ושמומחים מאמינים כי שימש ככור גרעיני, לא נותר זכר. שתי תמונות באיכות גבוהה, שצולמו מהחלל על ידי חברה מסחרית לפני ואחרי התקיפה מראות כי המתקן פונה כמעט לחלוטין.

מומחים בארה"ב טוענים, כי התמונות מלמדות שהרשויות בסוריה מיהרו לפרק את המתקן לאחר התקיפה ולהעלים את כל הראיות. גורם מודיעין בכיר בממשל אמר: "זה ממש מעשה קסמים. יום אחד המתקן מופיע בתמונה ומספר שבועות אחר כך הוא פשוט נעלם. זה רק מחזק את החשדות שלנו. זה לא היה פינוי מתוכנן של מבנה שאמור להימשך כשנה. המתקן פונה במהירות. מדהים שהם התאמצו כל כך להעלים את הראיות".

דיוויד אולברייט, נשיא "המכון למדע ולביטחון לאומי" בוושינגטון ופקח נשק של האו"ם לשעבר אמר, כי העלמות הבניין חשודה בצורה מטרידה. לדבריו, "עושה רושם שסוריה מנסה להסתיר משהו ולהשמיד ראיות לפעילות כלשהי, אך זה לא יעבוד. היא תאלץ לנפק תשובות לגבי מה התרחש שם".

הההבדל הרב בין שתי התמונות הפתיע אפילו מומחים שהיו סקפטיים לגבי האפשרות כי לסוריה יש תוכנית גרעין. בתמונות ניתן לראות כי הבניין המרכזי נעלם, אך עדיין קיים במקום מבנה נוסף וכן תחנת שאיבה. דובר הבית הלבן סרב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully