וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

שירלי יום-טוב

25.10.2007 / 22:47

רבע שעה לפני הנעילה החלו דאו ג’ונס ו-S&P500 להתאפס, ונעלו כמעט בלא שינוי. מדד נאסד"ק איבד 0.9% לרמה של 2,750 נקודות

בורסות וול סטריט המשיכו במסחר עצבני גם היום, לאחר שנתוני מקרו מאכזבים הוסיפו ללבות את החששות מפני הימצאותה של ארה"ב בעיצומו של משבר, ולא אחריו. במשך רוב היום רשמו המדדים ירידות קלות, אך רבע שעה לפני הנעילה החלו דאו ג’ונס ו-S&P500 להתאפס, ונעלו כמעט בלא שינוי. מדד נאסד"ק איבד 0.9% לרמה של 2,750 נקודות.

מזירת המקרו הגיעו נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא שהצביעו על ירידה של 1.7% בספטמבר - מגמה הפוכה לזו שנצפתה על ידי הכלכלנים, עלייה של 1.5%. יותר מזה, נתוני חודש אוגוסט תוקנו כך שבפועל ירדו ההזמנות אז ב-5.3% ולא ב-4.9% בלבד. הנתונים מלבים את החששות מכך שמשבר האשראי שהחל בקיץ ממשיך להשפיע לרעה על הצרכנים האמריקאים, מנוע הצמיחה של הכלכלה האמריקאית.

הנתונים האלה הורידו את הבורסות למרות התחזקות ההערכות בשוק, כי הבנק הפדרלי ינקוט בצעד אגרסיווי נוסף בניסיון להרגיע את המהומה המתחדשת בשווקים הפיננסיים, ויוריד את הריבית בסוף החודש. מהומה זו התחממה מחדש בשבוע האחרון כתוצאה מהפסדי עתק של מריל לינץ' ובעקבות נתונים חלשים חדשים שהגיעו משוק הנדל"ן למגורים.

כבר בשבוע שעבר דווח על צניחה של 10.2% בקצב התחלות הבנייה בארה"ב בספטמבר לשפל של 14 שנה. לכך הצטרף אתמול נתון נוסף, ולפיו צנחו בחודש שעבר גם מכירות הבתים הקיימים ב-8% לשפל של שמונה שנים, עקב פגיעת מחנק האשראי בשוק המשכנתאות. היום הגיעו נתונים נוספים משוק הדיור: נתוני מכירות הבתים החדשים העידו על ירידה של 3.2% באוגוסט לקצב של 770 אלף יחידות דיור בשנה - אמנם בהתאם לציפיות, אבל בהמשך ישיר לצניחה של 8.3% באוגוסט.

הנפט ממשיך לרכז תשומת לב - החוזים על הנפט נסקו היום שוב לשיאים, לאור הירידה הבלתי צפויה במלאים בארה"ב, הפיחות בערך הדולר, ההתבטאויות של אופ"ק והמתחים הפוליטיים. מחיר החוזים העתידיים על הנפט מסוג Light Crude לאספקה בדצמבר רשם היום שיא של כל הזמנים - 90.6 דולר לחבית, ונסגר במחיר של 90.46 דולר לחבית.

מניית מריל לינץ’ המשיכה ליפול ב-3.5% בהמשך לירידה של כ-6% אתמול לאחר שבנק ההשקעות האמריקאי דיווח על הפסד עצום של 2.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי, כתוצאה ממחיקות בהיקף של 7.9 מיליארד דולר, שנאלץ לבצע בעקבות הירידה בערכן אג"ח המגובות משכנתאות סאבפריים.

מיקרוסופט הסכימה אמש לשלם 240 מיליון דולר תמורת 1.6% ממניות פייסבוק, בעסקה שמשקפת לרשת החברתית הלוהטת שווי של 15 מיליארד דולר. בכך הסתיים, לפחות זמנית, מאבק האיתנים בין מיקרוסופט וגוגל על רכישת נתח בפייסבוק. מניית מיקרוסופט עלתה ב-2.5%.

אצל הישראליות, מניית חברת הביוטכנולוגיה פרוטליקס (סימול PLX) זינקה ב-26% למחיר של 6.3 דולרים. אמנם הציטוט הראה על נפילה של כ-80%, אבל שוויה האמיתי של החברה נגזר מהמחיר בהנפקה אמש - 5 דולרים - ולא מהמחיר בו נסחרה המניה עד כה, למעלה מ-30 דולר.

פרוטליקס השלימה אתמול הנפקה משנית בבורסת AMEX לפי שווי של 380 מיליון דולר אחרי הכסף, לאחר שבעלי השליטה בחברה הסכימו לוותר על הצעת המכר המתוכננת. פרוטליקס גייסה 50 מיליון דולר לפי מחיר של 5 דולרים למניה.

פרוטליקס הפכה לחברה ציבורית כבר בסוף דצמבר 2006, לאחר שמוזגה לתוך השלד הבורסאי אורטודנטיקס. מאז היא נסחרת בוול סטריט אולם מחירה של המניה עד אתמול - 36 דולר - לא שיקף באופן מעשי את שווייה של החברה, מאחר שבשוק נסחרה כמות מצומצמת בלבד של מניות, אשר לא איפשרה למשל פעילות של מכירה בחסר.

מניית צ’ק פוינט המשיכה במסע למטה, שהחל לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי. היום היא איבדה 1% למחיר של 24.8 דולר והשלימה ירידה של 7% מאז שהגיעה למחיר של 26.6 דולר במחצית החודש - שיא של למעלה מחמש שנים. אמנם תוצאות החברה, שפורסמו ביום שני, היו טובות אולם בשוק חוששים מכך שמנוע הצמיחה העתידי - פתרונות לאבטחת מידע - אינו מתרומם עדיין בקצב טוב.

מניית מלאנוקס נעלה בזינוק של 6%. אתמול לאחר המסחר דיווחה החברה על תוצאות כספיות טובות מהצפוי ברבעון השלישי, שכללו צמיחה של 69% בהכנסות ל-22.7 מיליון דולר וגידול של פי 2.5 ברווח הנקי ל-7 מיליון דולר. עם זאת, העלייה הערב המשיכה זינוק של 55% מסוף אוגוסט. למעשה, מלאנוקס וסלקום הן המניות היחידות שהשיגו תשואה חיובית מבין כל אלו של החברות שהנפיקו השנה בניו יורק.

מלאנוקס מפתחת רכיבי סיליקון וכרטיסי תקשורת בתקן אינפיניבנד (InfiniBand), המותקנים בשרתים ובמערכות אחסון, ומיועדים להאצת מהירות שליפת הנתונים ברשת. בחברה הסבירו את התוצאות הטובות במכירות חזקות של כרטיסי תקשורת.

אופטיבייס דחתה את פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השלישי בעקבות פציעה לא חמורה בתאונה של סמנכ"ל הכספים אמיר פיליפס, אשר הצריכה אשפוז קצר בבית חולים. החברה תפרסם בקרוב מועד חדש לחשיפת התוצאות. המניה עלתה בכ-1% במחזור לא משמעותי.

מניית אקס.טי.אל עלתה ב-7.5% לאחר שהחברה הודיעה על השלמת הנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים בארה"ב בה היא גייסה 9.6 מיליון דולר.

עוד בלטו: אודיוקודס איבדה כ-3% וטבע עלתה ב-0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully