וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשלו שיחות השלום לפתרון הסכסוך בדרפור

25.10.2007 / 18:00

האו"ם הגדיר את שיחות השלום בלוב כ"רגע של אמת", אולם הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמות בסיסיות

ההתקדמות בשיחות השלום בין הממשלה הסודנית למורדים הפכה לבלתי סבירה, בשל מחלוקות ואי סדר הן בקרב דרגי הממשלה והן אצל המורדים. שיחות השלום נערכות בלוב, במטרה לעצור את האלימות בת ארבע וחצי השנים בחבל [[דרפור]] שבמערב סודן. הן הוגדרו על ידי האו"ם כ"רגע של אמת", אבל לדברי מומחים, "הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות במפגש תהיה ההסכמה להיפגש שוב, הפעם בהרכב רחב יותר ועם תוכניות ברורות יותר".

בוועידת השלום לא השתתפו פלגים רבים של המורדים בסודן. אחד הנעדרים הבולטים הוא "[[צבא השחרור של סודן]]" ?(SLA), שאמנם כולל כוחות מועטים יחסית, אך זוכה להשפעה ותמיכה רחבה. המורדים שמחרימים את הוועדה עושים זאת כמחאה על מה שהם מכנים "האלימות בתמיכת הממשלה".

בנוסף, גורם דיפלומטי אמר כי אפילו המורדים שכן הסכימו להגיע אינם מרכיבים ביחד משלחת אחת, שמסכימה על סדר יום עקבי וברור.

הקונפליקט בדרפור, שאותו מבקשת ועידת השלום בלוב לפתור, עורר האשמות עולמיות בדבר רצח עם. מיליציות הג'נג'אוויד, המקורבות לממשל הסודני, מואשמות במרבית מקרי ההרג, האונס והביזה. עם זאת, לאחרונה הואשמו המורדים בשיגור תקיפות קטלניות על חיילי הכוח האפריקאי לשמירת השלום, שמוצב בדרפור, ועל עובדי סיוע. לדברי מומחים, בכמה מקרים שרשרת הפיקוד של המורדים נשברה והמצב הוא שקבוצות מורדים פועלות לא בתיאום או בעקביות, והן אינן יותר מאשר כנופיות.

מומחים מעריכים כי למעלה מ-200 אלף בני אדם נהרגו, וכי 2.5 מיליון נהפכו לפליטים מאז התחילה האלימות ב-2003. בממשל בחרטום, שמכחיש את ההאשמות בדבר רצח העם, מעריכים את מספר המתים ב-9000, ואומרים כי המערב מגזימים בדיווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully