וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: סוגרים שבוע בעולם

שי אילן

26.10.2007 / 17:11

פינה חדשה בוואלה! חדשות: השבוע בתמונות. והפעם: קליפורניה בוערת, טורקיה מתכתשת עם הכורדים וגור טיגריס ממש אבל ממש מאמי

שיירה אל הגבול

השבוע הגיע לשיא העימות בין הטורקים לכורדים בצפון עירק. 12 חיילים טורקים נהרגו בעקבות מארב של המורדים הכורדים. ארצות הברית ועירק הבטיחו לעזור לטורקיה להתמודד נגד הפ.ק.ק. למורדים הכורדים, לעומת זאת אין לובי ואף אחד לא מסייע להם להשיג את מבוקשם, אוטונומיה וזכויות למיליוני הכורדים החיים בטורקיה בתנאי דיכוי. (צילומים: רויטרס כתב: שי אילן)

קלפורניה בלהבות

לוס אנג'לס, סן דייגו ושטחי ענק פתוחים עלו בלהבות בגלל שילוב של יובש ורוחות סנטה אנה. קרוב למיליון בני אדם פונו מבתיהם, מאות בתים ומכוניות נבלעו בדליקות המשתוללות ומספר ולפחות 3 בני אדם נהרגו. כעת מניחים שלפחות אחת מהשריפות נגרמה על ידי הצתה. פרס של 70 אלף דולר מוצע למי שיסייע לתפוס את המצית.

דיסקברי ממריאה

מעבורת החלל "דיסקברי" המריאה למשימה בת שבועיים, במהלכה תבצע שיפורים בתחנת החלל הבינלאומית. על המעבורת מפקדת פמלה מלורי. על תחנת החלל מפקדת פגי וויטסון. הפגישה בין השתיים תהיה היסטורית - שתי מפקדות נפגשות זו עם זו בחלל בפעם הראשונה. בנאס"א שמחו מאוד להבליט עובדה זו, התורמת לתדמיתם.

געגועים לאוויטה

כריסטינה פרננדז דה קירשנר, אשת נשיא ארגנטינה הנוכחית והמועמדת המובילה במרוץ לנשיאות פותחת מטריה נגד קונפטי בעצרת בחירות. קירשנר מזכירה את אוויטה פרון לא רק משום שהיא נשואה לנשיא ומתמודדת על התפקיד, אלא גם בגלל הרטוריקה הפופוליסטית שלה ויכולתה לסחוף המונים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

איפה העפיפון

ילד אפגני עומד בפתח ביתו בקבול. השבוע פורסם שמספר הנפגעים האזרחים מפעולות כוחות נאטו באפגניסטן עלה. שש שנים אחרי תחילת המלחמה, הטליבן לא הובס ובמספר שטחים של המדינה הוא שולט בפועל. כמעט 40 מדינות משתתפות בכוח הרב לאומי שאמור היה להביא שקט לאזרחי המדינה המיוסרת.

כנסיה מודולרית

כנסיית אמאוס, מבנה משנת 1297, עוברת מהכפר הוארסדורף במזרח גרמניה לעיר בורנה. הכנסייה הועמסה על רכבת מיוחדת ונסעה 12 קילומטר. כל זאת כדי לפנות דרך למכרה של פחם חום שהיא עמדה בדרכו.

מעלה חרס

ילד יושב ליד ערימת מנורות חרס. המנורות נמכרות בכמויות גדולות בפסטיבל דיוואלי שהתקיים השבוע. זהו פסטיבל האור במסורת ההינדית, ואנשים קונים את המנורות ומאירים בעזרתן את ביתם.

ההולנדי המעופף

הקוסם ההולנדי ווטר ביידנדיק, המכונה רמאנה, הדהים השבוע את וושינגטון בחיזיון לא שגרתי. הוא ריחף באוויר כשהוא יושב ישיבת לוטוס, מול הבית הלבן. רמאנה טוען שהוא למד באקדמיה למדעי הקסם בהודו. לטענתו, הוא הצליח לאלף את כוח המשיכה, וכך הוא מבצע את הריחוף.

רודיאו בתאילנד

העיר צ'ונבורי שבתאילנד ערכה את פסטיבל מירוצי הבופאלו השנתי שלה השבוע. האירוע נועד לחגוג את יבול האורז. בעבר הייתה צ'ונבורי מרכז סחר של בופאלו. הפסטיבל נערך השנה זו הפעם ה-136 ומושך תיירים ומבקרים מקומיים רבים. המירוץ נועד כדי לאפשר לבופאלו פעילות שונה מהחריש שבו הם עסוקים כל השנה ומאמינים שבשנה שבה לא יתקיים המירוץ, תפרוץ מגיפה.

אימא טיגריס

נקבת טיגריס ילדה השבוע בפארק הזאולוגי בגואהאטי שבהודו. רוב הטיגריסים חיים היום באזור הודו ובנגלדש ומספרם בכל העולם מגיע ללא יותר מ-4,500 פרטים. הם ניצודים באופן לא חוקי ומתים גם בגלל הפגיעה בבתי הגידול שלהם. בפארק הזאולוגי ההודי זוהי הלידה הראשונה מזה 3 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully