וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים כבשו את החלל

שי אילן

25.10.2007 / 17:35

על מעבורת החלל דיסקברי מפקדת פמלה מלורי. כשתגיע לתחנת החלל הבינלאומית היא תפגוש את פגי וויסטון, מפקדת התחנה

פמלה מלורי בת ה-46 מפקדת על מעבורת החלל "[[דיסקברי]]", שיצאה למשימה של שבועיים לביצוע תיקונים בתחנת החלל הבינלאומית. לכשתגיע לשם היא תפגוש את פגי וויסטון בת ה-47, מפקדת התחנה. וויסטון היא מדענית, והאישה הראשונה העומדת בראש תחנת החלל. בנאס"א מועסקות היום 18 אסטרונאוטיות, והן מהוות כ-20 אחוז מכלל האסטרונאוטים הפעילים.

ב[[נאס"א]] היו מעונינים לגייס נשים נוספות, אבל מספר הפניות של נשים מתאימות קטן ממספר הגברים. אחת הדרישות מאסטרונאוט הן 1,000 שעות טיסה במטוסים של חיל האוויר. מעט מאוד נשים עומדות בקריטריון הזה.

רצתה להיות אסטרונאוטית כשתגדל

על פגי וויטסון, מפקדת תחנת החלל, נאמר שהיא בעלת ידע עצום בכל הקשור לתחנת החלל, ובצד היותה האדם המושלם לתפקיד, היא גם חובבת נעליים ידועה. פם מלורי, מפקדת מעבורת החלל הטיסה אותה פעמיים בעבר, בשנת 2000 ובשנת 2002. טייסת הקרב לשעבר שקיבלה אותות על שירותה במלחמת המפרץ היא גם חובבת ריקודים וקומדיות קולנועיות. היא סיפרה שלכל חברותיה בבית הספר היא אמרה שהיא מתעתדת להיות אסטרונאוטית כשתגדל.

בעבור נאס"א, הימצאותן של שתי נשים בתפקידים מבצעיים בחלל היא יתרון מבחינת יחסי ציבור. למרות זאת אומרים בסוכנות החלל שהפגישה ההיסטורית בין שתי המפקדות בתחנת החלל היא מקרית ולא נועדה לשפר את תדמית הסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully