וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט הזהיר מפני חטיפת חיילים"

ספי קרופסקי

25.10.2007 / 14:16

בעדותו בפני ועדת וינוגרד אמר ראש הסגל במשרד רה"מ, כי החיזבאללה ניסה להכשיל "מה שנראה כשחרורו הקרב של גלעד שליט"

"חרה לנו שהחיזבאללה הצליח לחטוף את החיילים. זה לא היה צריך לקרות". כך אמר בעדותו בפני ועדת וינוגרד ראש הסגל במשרד ראש הממשלה יורם טורבוביץ'. עדותו של טורבוביץ' הותרה היום (חמישי) לפרסום.

טורבוביץ' הוסיף כי "ראש הממשלה אמר לרמטכ"ל: 'תשמרו שלא יהיו חטיפות'. אחרי שקרה סיפור גלעד שליט, פעמים רבות ראש הממשלה אמר לצבא: 'תיערכו. שלא יעשו לנו הפתעה בצפון'". להערכתו של ראש הסגל, "היה נסיון מובהק של נסראללה להכשיל את מה שנראה כשחרורו הקרב של גלעד שליט, אבל הוא (נסראללה ס.ק.) רצה לחבר את הדרום עם הצפון, ולמנוע עסקה של חמאס עם ישראל לשחרורו של שליט".

בהתייחס למהלך הצבאי העיד טורבוביץ' כי "ההערכה היתה שחייבים להגיב. ראש הממשלה פסל את את האפשרות שנגיב תגובה סתמית כזאת, לירות קצת, הם יירו טיפה עלינו והעניין יגווע תוך זמן קצר", אמר. "היה ברור שצריך לעשות תגובה רצינית, והיה ברור שהצבא ממליץ על תגובה חזקה ונמרצת". טורבוביץ' הוסיף גם כי "היה ברור שמדובר על משהו משמעותי ושזה הפוך מפיקניק והעורף יחטוף".

טורבוביץ' ציין כי הרמטכ"ל דן חלוץ אמר לראש הממשלה מפורשות שהצבא מוכן למערכה בלבנון. הוא הוסיף כי לדעתו, הצבא עמד במטרות. "יעדי המלחמה הושגו בצורה סבירה, בצורה שהתממשה, ואני חושב שבאיזושהי דרך נוצרו ציפיות מוגזמות מיעדי המלחמה". לדברי טורבוביץ', "ההישג המדיני הוא הרבה יותר טוב מההישג הצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully