וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מזל משכל: גוגל מכוונת את הקסאמים

25.10.2007 / 11:24

מפקד גדודי חללי אל אקצא בעזה חשף: אנחנו נעזרים במפות מ-google earth כדי לכוון את ירי הרקטות לישראל. גוגל: מודעים לבעייתיות

הטכנולוגיה הגיעה לעזה: משגרי הקסאם הפלסטינים חשפו כי הם נעזרים בתכנת המפות של גוגל (google earth) כדי לכוון את רקטות הקסאם שהם יורים לעבר ישראל. כך פורסם היום ב'גרדיאן' הבריטי.

אנשי גדודי חללי אל אקצא, הזרוע הצבאית של הפתח, סיפרו כי הם משתמשים בתכנה לצורך בחירת מטרות צבאיות ואזרחיות בתוך שטחי ישראל. "אנחנו משיגים את המפות של השטח שאליו אנו מעוניינים לכוון מגוגל מפות ואז משווים אותן עם המפות שלנו שבהן מסומנים מרכזי הערים ואתרים רגישים אחרים", סיפר חאלד ג'אברי, מפקד הזרוע הצבאית של הפתח בעזה.

ג'אבר אף הגדיל לעשות כשהדגים בפני כתב ה'גרדיאן' כיצד הוא מעלה על מחשבו האישי את מפת העיר שדרות, שמשמשת כידוע יעד קבוע לירי הקסאם. פעילי גדודי חללי אל אקצא אף סיפקו הדגמה מעשית עבור הכתב, ושיגרו רקטה אל שטח לא מאוכלס בנגב.

גורמים צבאיים: גוגל מסייעת לטרור

תכנת המפות google earth מכילה מפות, צילומי לווין ואף מודלים תלת מימדיים של אזורים מסויימים. מומחים צבאיים כבר התבטאו בעבר לגבי העובדה שקיומן של תכנות מסוג זה עלול לסייע לארגוני טרור. זו אינה הפעם הראשונה שגוגל מואשמת בסיוע או התערבות לא ישירה בפעילות גורמי טרור. בינואר האחרון טען הצבא הבריטי שקבוצות המזוהות עם אל קאעדה משתמשות בצילומי הלווין של התכנה על מנת לאתר מטרות בבסיסי הצבא הבריטי שהקיפו את העיר בצרה בעירק.

מחברת גוגל נמסר כי הם מודעים לבעיות הפוטנציאליות, אך אינה מוכנה להגיב לעניין הספציפי של השימוש בתכנה על ידי ארגון גדודי חללי אל אקצא. "אנחנו מקדישים תשומת לב רבה לטענות לפיהן, גוגל יוצרת איומים ביטחוניים חדשים", נכתב בהודעה מטעם גוגל. לטענתם, תמונות לווין ברזולוציה גבוהה של כמעט כל מדינה בעולם זמינות גם במקורות אחרים. בגוגל אמרו כי "למעשה, כל מי שיעבור באזור נתון יכול להשיג עליו את אותו המידע שניתן להשיג באמצעות המפות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully