וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההומואים נגד ברק אובמה

25.10.2007 / 9:30

ארגון זכויות ההומואים הגדול בארה"ב מתנגד לקמפיין של אובמה, בו יופיע זמר שהתבטא נגד הומואים. "אין לכך מקום בקמפיין"

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה סופג אש: ארגון זכויות ההומואים והלסביות הגדול בארצות הברית מותח ביקורת על הסנאטור הדמוקרטי מאילינוי בעקבות החלטתו לקיים ערב גוספל שבו יופיע הזמר דוני מקלרקין. מקלרקין התבטא בעבר בחריפות נגד הומואים ולסביות.

ג'ו סולומונס, נשיא הקמפיין לזכויות אדם בארגון, שוחח עם אובמה, וביקש ממנו לבטל את הופעתו של מקלרקין, שצפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב בקולומביה. בתכנית הערב צפוי לשאת דברים הכומר ההומו אנדי סידן, אך הדבר לא שיכך את זעמם של אנשי הארגון, שממשיכים לצאת נגדו ואף להתבטא נגדו בבלוגים ואתרי אינטרנט.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח, כי בעבר, מקלרקין סבר שניתן "להבריא" מהומוסקסואליות באמצעות תפילה. מאוחר יותר, טען בראיון ל"שיקגו טריביון" כי דבריו לא הובנו כהלכה וכי לא היה בכוונתו לצאת במסע צלב נגד הומואים ולסביות.

אובמה: חשוב להילחם בהומופוביה

"סיור הגוספל" של אובמה שיחל מחר (שישי), הוא חלק ממאמץ של המועמד הדמוקרטי לזכות בקולותיהם של השחורים הנמנים על הזרם האוונגליסטי בנצרות. סולומונס אמר בתגובה, כי הוא מעריך את העובדה שאנדי סידן הוזמן אף הוא לקחת חלק באירוע, אך לטענתו, אין מקום לבשורה של מקלרקין נגד הומואים, לסביות, בי-סקסואלים וטרנסג'נדרים במסע בחירות נשיאותי.

ממטהו של אובמה נמסר כי הוא עומד מאחורי הדברים שאמר בתחילת השבוע, לפיהם הוא שוחח עם מנהיגים אפרו-אמריקאים רבים ועמד בשיחותיו איתם על החשיבות של המלחמה בהומופוביה. לדבריו, "עלינו להתעמת עם נושאים כמו איידס ולהגיע לשוויון זכויות במדינה". הוא טען עוד, שבכוונתו לעודד סובלנות ולא פילוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully