וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות הענק: קליפורניה כוסתה באפר ועשן

25.10.2007 / 8:47

השריפות, שכבר כילו שטחים עצומים, המשיכו לזרוע הרס גם הלילה. הכבאים מקווים לשינוי ברוחות שיסייע להם להשתלט על האש

גם הלילה המשיכו שריפות הענק להשתולל ב[[קליפורניה]]. על פי ההערכות כ-1,300 בתים נשרפו כליל. אולם, שינוי הצפוי במזג האוויר הפיח בכבאים תקווה שבקרוב יצליחו למגר את האש.

הכבאים פעלו גם הלילה ב-15 מוקדי שריפות שבוערים ללא שליטה, בעיקר באזור סן דייגו. תושבי הערים הסמוכות לסן דייגו חוששים מפני התפשטות של האש לאזורים נוספים, אך הם וגם הכבאים תולים תקוות בתחזיות מזג האוויר - שצופות ירידה בטמפרטורות והיחלשות ברוחות 'סנטה אנה', שעד כה ליבו את האש.

מספר עצום של כ-9,000 כבאים פועלים כבר ימים ארוכים לכיבוי השריפות. בשעה זו עננים עצומים של עשן ואפר מכסים את שמי קליפורניה. וגשם אפור כיסה את הבתים וכלי הרכב שנותרו עומדים.

עד כה גבו השריפות את חייהם של שישה בני אדם ועשרות נוספים נפצעו, רובם כבאים שנפגעו במהלך הנסיונות להשתלט על האש. כ-800 מיילים רבועים, רובם בשטחי טבע ויערות, נחרכו והושחרו בשריפות. אתמול העריכו גורמים בארצות הברית כי אומדן הנזק שנגרם עד כה בשריפות מגיע לכמיליארד דולר.

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, שהכריז על קליפורניה "אזור אסון", צפוי להגיע לסיור במדינה במהלך היום. בעקבות הכרזתו של בוש על "אזור אסון" תקבל כעת קליפורניה סיוע פדרלי נוסף מהסוכנות הלאומית לניהול מצבי חירום (FEMA), שכבר שלחה אלף אנשי צוות לתגבר את שירותי הכבאות וההצלה בסן דייגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully