וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישיון לטעות

25.10.2007 / 7:00

עונת בכורה על הקווים של במכבי עלולה לגרום לטראומה, אבל ההילה של קטש והנמכת הציפיות בהיכל, מקנים למאמן הצעיר אורך נשימה

משרת אימון מכבי תל אביב היא הזדמנות גדולה עבור כל מאמן, אבל עונת בכורה על הקווים של המועדון הלחוץ ביותר בעולם עלולה לגרום גם טראומה קשה. לעתים אפילו לחסל קריירה, כפי שלמד על בשרו יעקב אדלר. גם יורם חרוש יצא מהחודשים הספורים ביד אליהו בשן ועין, בעוד נוון ספאחיה הגיע להיכל כאחד המאמנים המבטיחים באירופה ויצא ממנו כאייטם חם בגליצ'ים.

הרזומה של עודד קטש עם מינויו דל יותר מאשר זה של המאמנים שהוזכרו, ולמרות זאת סיכוייו לצלוח את המבחן נראים טובים למדי. הסיבה לכך אינה טמונה ביכולותיו כמאמן; קטש מאמן מוכשר, אבל חסר לו קילומטרז' ארוך של ניסיון כדי להפוך לאיש מקצוע בשל.

גם סימני השאלה המרחפים סביב מוסר העבודה שלו טרם הוסרו. אלא שבניגוד לכל עמיתיו מהפסקה הראשונה, קטש מוקף בהילה. האוהדים זוכרים לו את ימיו ככוכב-על, העיתונאים מוקסמים מהכריזמה שלו והפרשנים מאוהבים ברוגע ובאצילות. גם העובדה שרבים מהאנשים שיסקרו אותו היו חבריו לערוץ הספורט עד זה מכבר לא מזיקה. בזכות האשראי העצום מהסביבה, מתחיל קטש את עונת הבכורה עם מצרך חסר תקדים למאמן בצהוב: רישיון לטעות.

האהדה הציבורית היא לא היתרון היחיד של קטש. באופן מוזר, על אף שמכבי התחזקה בצורה משמעותית, היא מתחילה את העונה מעמדה נוחה מאוד למאמנה: של אנדרדוג. לאורך כל הקיץ סיפרו כלי התקשורת לאוהדי הקבוצה כיצד הפכה היורוליג לליגה מתחרה של האן.בי.אי, כיצד התקציבים גדלו ואיך מכבי תקועה מאחור מבחינה כלכלית. בפועל, מכבי הוגרלה לבית קל למדי, והיא לא צפויה לפגוש את אריות היבשת עד לשלבים המתקדמים.

מעבר לכך, מבחינת כישרון אין לצהובים במה להתבייש מול אף קבוצה אחרת, פרט לפנאתינייקוס וצסק"א. אין באירופה גבוה טוב מניקולה וויצ'יץ' (אם יהיה בריא), מרקוס פייזר הוא כוח עצום (אם כל הברגים יישארו במקום), הקו הקדמי עמוק ומבטיח וכשהפצועים יחזרו יתאושש גם הקו האחורי. ועדיין, בזכות משפטים שפומפמו בקיץ, בסגנון "מכבי היא העפולה של היורוליג", דומה שהאוהדים יסלחו לקטש גם אם יפספס את הפיינל-פור.

בעצם, לא כל האוהדים. בסופו של דבר, המאמנים שכשלו סבלו בעיקר מהנשיפות בעורפם מצד שני הצהובים הכי שרופים בארץ, שמעון מזרחי ומוני פנאן. העונה הצטרף אליהם אדם נוסף שבעורקיו זורם דם צהוב, צביקה שרף. אותם לא מעניינות הילות ותדמיות, הם רוצים לנצח. כך שלקטש אמנם יש יותר זמן ללמוד מאשר לכל מאמן אחר בתפקיד, אבל בסוף העונה הוא לא יצטרך לגשת לבחינות הבגרות, אלא לסיים דוקטורט בהצטיינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully