וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

24.10.2007 / 23:32

לאחר יומיים של עליות שערים, חזרה המגמה השלילית לשלוט בשוק המניות האמריקאי. מדד הנאסד"ק ירד ב-0.9%

המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים גרועים) ופגיעתו בכלכלה האמריקאית, שבו היום להדאיג את המשקיעים בוול סטריט. לאחר יומיים של עליות שערים, חזרה המגמה השלילית לשלוט בשוק המניות האמריקאי ובמהלך המסחר אף רשמו המדדים נפילות חדות בשיעורים שבין 1.5% ל-2.5%. זאת, בשל ירידה נוספות במכירות הבתים בארה"ב והפסדי ענק של בנק ההשקעות מריל לינץ'.

לקראת סיום המסחר הובילה ריצה במניות הכבדות להתמתנות בירידות, כשברקע שמועות על הורדה חדה של הריבית הפדרלית. מדד נאסד"ק סיים את המסחר בירידה של 0.9% ל-2,774 נקודות. מדד דאו ג’ונס שמר על יציבות ב-13,675 נקודות ואילו מדד S&P 500 נחלש ב-0.2% ל-1,515 נקודות. בשוק הסולידי נמשכו העליות במחירי איגרות החוב הממשלתיות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.074% ל-4.331%, עקב ההערכה כי הבנק הפדרלי המרכזי עשוי להוריד את בשבוע הבא את הריבית בארה"ב ב-0.5% 4.25%. היום הצביעו החוזים בבורסת שיקאגו על סבירות של 100% להפחתת הריבית ב-0.25% ועל סבירות של 57% להפחתה בשיעור כפול.

עומק החולשה בשוק הדיור האמריקאי הפתיע היום פעם נוספת את המשקיעים בוול סטריט. האיגוד הארצי לסוכני נדל"ן דיווח כי מכירות בתים קיימים בארה"ב צנחו בספטמבר ב-8% לקצב של 5.04 מיליון יחידות דיור בשנה - שפל של שמונה שנים - בשל פגיעת מחנק האשראי בשוק המשכנתאות, במכירות הבתים. לטענת כלכלנים, הקריסה בשוק הסאבפריים תגביל את הגישה לאשראי ותצמצם עוד יותר את המכירות בחודשים הקרובים.

בנוסף, דיווח בנק ההשקעות מריל לינץ’ על הפסד נקי של 2.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי, שנבע ממחיקות ענק בהיקף של 8.4 מיליארד דולר, הקשורות לירידה בערכן של אג"ח מגובות משכנתאות סאבפריים. מדובר בהפסד הרבעוני הגבוה ביותר שרשם הבנק ב-93 שנותיו והמחיקות הגבוהות ביותר שרשם בנק השקעות כלשהו ברבעון האחרון. מניית מריל לינץ' ירדה בתגובה ב-5.8% ל-63.2 דולר וגררה את מדד בנקי ההשקעות והברוקרים לנפילה של 0.8%.


מריל לינץ' כבר הזהיר בתחילת החודש מפני הפסד צפוי, אולם העריך אז כי היקף המחיקות יעמוד על 5 מיליארד דולר בלבד. התוצאות הגרועות מהצפוי מלבות את הפחד מכך שהסקטור הפיננסי בארה"ב סובל מהשפעת המשבר באופן רחב יותר מכפי שהוערך עד כה.

דו"חות טובים של אפל דחפו אתמול את נאסד"ק לזינוק של 1.6%. אמש לאחר המסחר דיווחה אמזון, הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם, על תוצאותיה, שהעידו אמנם על עלייה של פי יותר מארבעה ברווח הנקי, אבל לא הצליחו לעקוף באופן ממשי את התחזית בוול סטריט, שציפתה ליותר. בתגובה, איבדה המניה 12% ל-88.7 דולר.

אמזון רשמה רווח נקי של 80 מיליון דולר, 19 סנט למניה, ורווח תפעולי של 123 מיליון דולר. ההכנסות עלו ב-41% ל-3.26 מיליארד דולר. בוול סטריט צפו רווח של 18 סנט למניה, והסנט הנוסף שהציגה החברה לא הספיק בשביל להצדיק את המחיר הגבוה של המניה, שנמצאת בשיא של כ-8 שנים ומשקף מכפיל גבוה אפילו מזה לו זוכה גוגל.

מחיר הנפט ננעל בעלייה חדה של 2.2% ל-87.23 דולר לחבית, בתגובה לנפילה בלתי צפויה במלאי הנפט השבועי בארה"ב. בשעות הבוקר עוד ירד הנפט הגולמי אל מתחת לרף ה-85 דולרים לחבית, לראשונה מזה יותר משבוע.

ישראליות: דו"חות מלאנוקס

בין הישראליות, ירדה מניית מלאנוקס ב-6.7% ל-22.5 דולר לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות. מלאנוקס היא אחת החברות היחידות שמציגות תשואה חיובית בשנה האחרונה. מאז הנפקתה בפברואר האחרון, עלתה המניה ב-42%. החברה מתמחה בפיתוח שבבי תקשורת בתקן אינפיניבנד (InfiniBand) המותקנים במרכזי הנתונים של ארגונים ומיועדים לקשר בין שרתי מחשב למערכות אחסון ולסייע בהעברת נתונים. ביומיים הקודמים זינקה מנייתה ב-16%.

לאחר סיום המסחר דיווחה מלאנוקס כי הכנסותיה ברבעון השלישי הסתכמו ב-22.7 מיליון דולר. הכנסות אלו משקפות גידול של 15% לעומת הרבעון השני של 2007 וצמיחה של 69% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה מלאנוקס ברבעון השלישי רווח נקי של 7 מיליון דולר (21 סנט למניה) לעומת רווח של 2.8 מיליון דולר שהושג ברבעון המקביל. ללא הפחתות חד-פעמיות והוצאות על אופציות, הסתכם הרווח המתואם ב-8 מיליון דולר. אנליסטים המסקרים את החברה צפו בממוצע הכנסות של 21.9 מיליון דולר ורווח מתואם של 21 סנט למניה.

חברת נובה מכשירי מדידה דיווחה היום על זכייה בעסקה לאספקת מערכות מדידה ובקרה משולבות עבור אחד משלבי הייצור במפעל הזיכרונות הגדול בטייוואן. נובה לא מסרה מה היקף העסקה אלא הסתפקה בכך שהיא "משמעותית". החברה תספק עשרות מערכות שיותקנו כחלק מתהליך ההצטיידות של מפעל הזיכרונות. התקנת המערכות החלה מוקדם יותר השנה והשלב הבא צפוי להיות מושלם במהלך הרבעון הראשון של 2008. המניה הוסיפה 0.4% ל-2.8 דולרים.

לאחר שזינקה אתמול ב-4% ירדה מניית אלווריון ב-3.5% ל-13.3 דולר. העלייה אתמול נתמכה בהחלטתה של חברת ציוד התקשורת הגדולה בעולם, סיסקו, להיכנס לתחום ה-WiMAX בו פועלת אלווריון. סיסקו רכשה את נאביני (Navini) נטוורקס, חברת סטארט אפ קטנה מטקסס תמורת 330 מיליון דולר, ואותתה בכך על כך שהיא מאמינה בטכנולוגיית ה-WiMAX

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully