וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב שטראוס יחולק בין באומן לשלמור

עדי דברת

24.10.2007 / 16:24

המעבר צפוי להיכנס לתוקף בסוף השנה. ראובני פרידן ימשיך ככל הנראה לטפל בתקציב הגלידות של הקבוצה

שטראוס החליטה להעביר מחצית מתקציב הפרסום שלה לבאומן-בר-ריבנאי. ככל הנראה, תקציב הגלידות של הקבוצה ימשיך להיות מטופל אצל ראובני פרידן. המעבר צפוי להיכנס לתוקף בסוף השנה. כך נודע ל-TheMarker.

עד כה טיפלו שני משרדי פרסום, שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן, בתקציב הפרסום הכולל של הקבוצה, הנאמד ב-20 מיליון דולר בשנה. כפי שנחשף לראשונה ב-TheMarker, כבר לפני יותר מחודש בחנה הקבוצה את האפשרות לפיה באומן-בר-ריבנאי יחליף את ראובני פרידן בחלוקת התקציבים.

כעת, החליטה שטראוס לפצל את חלק הארי של התקציב בין שלמור לבאומן. הטיפול בתקציב הגלידות, המוערך בשני מיליון דולר לשנה, יישאר ככל הנראה בטיפול ראובני פרידן. תקציב הפרסום של גלידות שטראוס באינטרנט עבר בחודש מארס השנה ממשרד הפרסום נקסט אין של ראובני-פרידן לגריי אינטראקטיב של אדלר-חומסקי.

כיום מטפל שלמור בחלק הארי של תקציב הפרסום הקשורים למותגי הקבוצה: פרה, פסק זמן, מלוחים (דוריטוס, צ'יטוס), דנונה ובתחום הקפה.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, מתחילת השנה פירסמה שטראוס באמצעות שלמור בכ-10.5 מיליון דולר (במחירים ריאלים). באמצעות ראובני, פירסמה שטראוס בהיקף של כ-7 מיליון דולר. ראובני מטפל במותגים מילקי, אחלה, מאסט, גלידות ובתחום הגבינות.

קשרי משפחה

הקושי של שטראוס לעזוב את ראובני-פרידן נבע מהיותה של עירית שטראוס, אחותה של יו"ר הקבוצה, עפרה שטראוס, בעלת מניות (10%) במשרד הפרסום. באחרונה החליטה עירית שטראוס לעזוב את המשרד ולהפסיק את פעילותה בתעשיית הפרסום, אך היא נותרה בעלת מניות בו, ולכן פגיעה במשרד היוותה פגיעה בה.

סימנים ראשונים לבקע במערכת היחסים בין ראובני-פרידן והנהלת שטראוס ניתן היה לראות כבר לפני כשנה. באותה תקופה, החליטה הנהלת שטראוס-עלית להפר את האיזון הקבוע שהיה נהוג עד אז בין שני משרדי הפרסום, והעבירה לשלמור את תקציב המותג פסק זמן, שהיה אז לקראת מהלך פרסומי רחב היקף.

עד אז חולקו תקציבי הפרסום באופן שווה משקל בין שני המשרדים. בהמשך העניק אודי פרידן, שותף במשרד, ראיון לעיתונות, שבו אמר כי ההסכם המסחרי עם קבוצת שטראוס אינו משתלם, וכי הוא מתקשה לעבוד עם הלקוח.

בשטראוס זעמו על הדברים, בעיקר ארז ויגודמן, מנכ"ל הקבוצה. בשלב זה כבר היה ברור כי תעודת הביטוח של משרד הפרסום, השותפה עירית שטראוס, אינה איתנה מספיק, וכי הקשר בין החברות צריך לעבור חיזוק - אחרת הוא יסתיים.

אודי פרידן סירב להגיב לידיעה. משטראוס נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לנושא חלוקת התקציבים של הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully