וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד: אופטימי ביחס למו"מ עם ישראל

ספי קרופסקי

24.10.2007 / 15:31

ראש הממשלה הפלסטיני נפגש ברמאללה עם אופיר פינס ואמר לו כי יש התחלה של מו"מ רציני בין הצדדים. העריך: פתח ינצח בבחירות

"יש התחלה של משא ומתן רציני בין ישראל לפלסטינים ואני אופטימי יותר מבעבר". כך אמר ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד בפגישתו היום עם ח"כ אופיר פינס שנערכה ברמאללה. פיאד העריך גם כי אם ייערכו בחירות ברשות ב-2008, פתח יוכל להביס את חמאס ולהשתלט על הרשות מחדש.

פינס ופיאד שוחחו גם על מעצר החולייה שתכננה להתנקש בחיי ראש הממשלה אהוד אולמרט. לפי הדיווח, פיאד אמר כי חשוב שהישראלים יבינו שהרשות הפלסטינית אינה אותה רשות. "כל האזכורים על מדיניות הדלת המסתובבת אינם נכונים. המאבק בקבוצות החמושות הפלסטיניות הוא אינטרס פלסטיני עליון".

"כישלון יביא לנזק בלתי הפיך"

ראש הממשלה הפלסטיני התייחס בדבריו לוועידת אנאפוליס הצפויה להתקיים בחודש הבא ואמר כי על אף האופטימיות שלו, "הרשות לא תוכל להרשות לעצמה זעזוע של כישלון". פינס הסכים ואמר כי "כישלון באנאפוליס לאחר כל כך הרבה שנים של אי-הידברות יגרום לנזק בלתי הפיך לשני הצדדים וישרת את האינטרסים של חמאס ואירן". השניים הסכימו שאם לא יוגדרו היעדים להשגה במהלך הוועידה, המפגש יהיה למטרות חברתית בלבד.

פיאד התלונן על כך שהצד הישראלי אינו עושה מספיק בכל הקשור למחסומים ושחרור אסירים. לדבריו, ישראל צריכה לחזק את הרשות. במהלך פגישתם נודע להם על פיגוע הירי באריאל. פיאד גינה את הפיגוע והבהיר כי הוא אינו תומך בפעולות מסוג כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully