וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה בפלאפון בשנה הבאה?

ערן גבאי

23.10.2007 / 11:38

מנכ"ל יורוקום אילן גרינבוים: "נמכור מכשירי נוקיה לפלאפון כבר לקראת סוף 2008"

"נמכור מכשירי נוקיה לפלאפון כבר לקראת סוף 2008", כך מצהיר מנכ"ל יורוקום, אילן גרינבוים, בשיחה עם TheMarker.

לדברי גרינבוים, נוקיה ירדה סופית מהרעיון לנסות ולשווק בישראל מכשיר ברשת ה-CDMA של פלאפון. גרינבוים אינו סבור כי קיים קשר בין זהות הספק שיקיים עבור פלאפון את רשת הדור השלישי הנוספת בטכנולוגיית ה-UMTS לבין היקף מכירת מכשירי נוקיה ברשת פלאפון בעתיד. "אין קשר בין עסקות התשתית לבין מכירת מכשירים", הוא אומר, על אף שהעבר מוכיח אחרת ומציג לעתים קשר הדוק בין השניים.

בשבוע שעבר דווח כי נשיא נוקיה סימנס, סיימון ברספורד וויילי, הגיע לישראל בפעם השנייה בתוך שבועיים. זאת, כדי להיפגש עם מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, לקראת ההכרעה על זהות הספק שיקים את רשת הדור השלישי החדשה של פלאפון בהיקף מוערך של כ-100 מיליון דולר.

ההערכה היתה שהגעתו הבהולה של ברספורד וויילי לישראל מעידה כי סיכויי אריקסון לזכות במכרז גבוהים בהרבה. פלאפון מנהלת משא ומתן עיקש עם שתי המתמודדות - נוקיה-סימנס ואריקסון - ושרון מנסה למשוך זמן כדי להקטין את העלויות מבחינתו.

גרינבוים קובע כי "יורוקום מחכה לרשת ה-UMTS של פלאפון כדי לענות על דרישה של שליש מהשוק למכשירי נוקיה". חברת יורוקום, המשווקת את מכשירי הסלולר של נוקיה בישראל, נמצאת בבעלות איש העסקים שאול אלוביץ'. החברה צפויה למכור השנה מעל 850 אלף מכשירים - יותר מ-60% משוק מכשירי ה-GSM בישראל.

הסכם עקרוני של יורוקום מול פלאפון להתחלת מכירתם של מכשירי נוקיה גם לפלאפון ברשת ה-CDMA כבר היה קיים ב-2006. כניסה של יורוקום למכירה בפלאפון תציב לחברה יעד מכירות של כמיליון מכשירים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully