וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים מתווכחים: מי הכי שמרן?

22.10.2007 / 8:03

במהלך עימות בין המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארה"ב, ניסו כולם להתנער מתדמית ליברלית וניצלו את ההזדמנות לתקוף את קלינטון

המועמדים המובילים לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית התווכחו ביניהם בשאלה מי מהם יותר שמרן. [[רודי ג'וליאני]] ו[[מיט רומני]] זכו למרבית ההתקפות בגלל דעותיהם הנחשבות ליברליות יותר.

הוויכוח התנהל במסגרת עימות שנערך הלילה (שני) ב[[פלורידה]]. הסנטור [[פרד תומפסון]] האשים את ג'וליאני ואת רומני בכך שהם נטשו את הערכים השמרניים של המפלגה הרפובליקנית. לדבריו, תמיכתו של ג'וליאני בהפלות ובהגבלות על אחזקת נשק מציבה אותו בשורה אחת עם המתמודדת הדמוקרטית [[הילארי קלינטון]]: "אני פשוט מתנגד לעמדותיו בנושאים אלו. הוא יישר קו עם קלינטון".

ג'וליאני נאלץ להודות בעימות כי ערך 210 טקסי חתונה בין בני זוג מאותו מין כשכיהן כראש עיריית ניו יורק, למרות שהרפובליקנים מתנגדים לכך בתוקף. "התנסיתי בזה, אבל תתחשבו בי, בכל זאת זו ניו יורק". ג'וליאני התגאה בכך שהצליח להוריד את אחוזי הפשיעה בעיר הנחשבת דמוקרטית והאשים את תומפסון בכך שתמך בעמדת הדמוקרטים בהצבעות רבות בסנאט. ג'וליאני ממשיך להוביל בסקרים כשתומפסון ניצב במקום השני.

כל המתמודדים ניצלו את ההזדמנות לתקוף את קלינטון, שמובילה בסקרים במרוץ לבית הלבן. "היא לא יכולה לשמש כמפקדת העליונה של הכוחות המזויינים". אמר רומני. "היא לא נהילה מדינה, לא עיר ואפילו לא חנות".

בנושאי חוץ אמרו ג'וליאני ו[[ג'ון מק'קיין]] כי הם מודאגים מכוונותיו האמיתיות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שניהם טענו כי על ארה"ב להתעקש על הצבת הטילים במזרח אירופה. "הוא אדם מסוכן ועליו להבין שהוא צריך לשאת בתוצאות שלמעשיו. כשאני מסתכל בעיניו, אני רואה את האותיות [[קג"ב]]", אמר מק'קיין, שהבטיח להציב את הטילים במזרח אירופה אם ייבחר, למרות ההתנגדות הנחרצת של פוטין. ג'וליאני הוסיף כי "על ארה"ב לבנות צבא כל כך חזק, שאף מדינה בעולם לא תעז להעמיד אותו במבחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully