וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: הלחימה התחדשה, אלפים נמלטו

20.10.2007 / 23:34

הלחימה במזרח קונגו מתנהלת בין מיליציות של בני ההוטו והצבא לבין המורדים מהטוטסי. 370 אלף הפכו לפליטים מתחילת השנה

גורמים רשמיים בכוח המשימה של ה[[או"ם]] לשמירת השלום ב[[קונגו]] אמרו, כי אלפי אזרחים נמלטו היום (שבת) מבתיהם במזרח קונגו, כתוצאה מהתחדשות הלחימה בין המורדים מבני הטוטסי לבין צבא קונגו והמיליציות התומכות בממשלה.

לדברי הגורמים באו"ם, ההתנגשויות החלו לפנות בוקר בעיר בונגאנדה שעל גבול [[אוגנדה]], כאשר מיליצית ה"מאי מאי" ניסתה להשתלט על נתיבי האספקה האזוריים של המורדים, הנאמנים ללורנט נקונדה, גנרל בן שבט ה[[טוטסי]] שערק מצבא קונגו. אנשי האו"ם הוסיפו, כי כרגע מתרכזת הלחימה בין כוחות הממשלה לאנשיו של נקונדה סמוך לעיירה בוקימה, ממערב לבוגאנדה.

מאז תחילת השנה נמלטו כ-370,000 בני בני אדם כתוצאה מהקרבות במזרח קונגו, שנערכו בין חייליו של נקונדה לבין מיליציות מקומיות שמזוהות עם בני ה[[הוטו]] של רואנדה.

צבא קונגו החל להילחם בגנרל נקונדה באוגוסט האחרון, לאחר שאנשיו הפרו את הסכם שביתת האש שנחתם עם הממשלה. נקונדה עצמו ערק מהצבא ב-2004. הוא הוביל כ-4,000 מחייליו אל תוך הסבך, ונשבע להגן על המיעוט הטוטסי החי בקונגו.

נקונדה האשים את הממשלה בתמיכה ב"כוחות הדמוקרטים לשחרור רואנדה", ארגון שמורכב ממיליציות של בני הוטו מורדים וחיילים מרואנדה, שאחראים לרצח העם במדינה ב-1994 . המשטר בקונגו מכחיש האשמות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully